۴۵۱ هزار و ۲۰۰ تن کالا از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز ترانزیت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تا اول شهریور، ۴۵۱ هزار و ۲۰۰ تن کالا از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز ترانزیت شده است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، اورجعلی علیزاده افزود: از این میزان ۳۵۴ هزار و ۲۰۰ کالا از پایانه مرزی جلفا و ۹۷ هزار تن از پایانه مرزی نوردوز ترانزیت شده است.

وی میزان واردات و صادرات کالا از پایانه مرزی جلفا را ۴۶۸ هزار و ۱۰۰تن و پایانه مرزی نوردوز را ۵۲۵ هزار و ۲۰۰ تن اعلام و تصریح کرد: این میزان واردات و صادرات کالا از این پایانه ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در این مدت ۱۰۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین باری از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور میانگین ۲۰ درصد افزایش یافته است.

علیزاده، ادامه داد: در پنج ماه نخست امسال ۱۸ هزار و ۱۰۰دستگاه کامیون ایرانی و ۲۷ هزار و ۷۰۰ کامیون خارجی از مرز جلفا تردد کرد که این آمار سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

وی یادآور شد: در این بازه زمانی ۲۹ هزار و ۶۱ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۷ هزار و ۹۰۰ کامیون خارجی نیز از پایانه مرزی نوردوز تردد کرد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش یافته است.

علیزاده، با اشاره به اینکه در این مدت ۲۱۶ هزار و ۱۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی نوردوز تردد کرده اند، افزود: در پنج ماه امسال ۲ هزار و ۵۷۱ دستگاه اتوبوس ایرانی و خارجی از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده است.

پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.

پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.

پایانه های مرزی جلفا و نوردوز به ترتیب در ۱۳۲ و ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده اند.

آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

کد خبر 66690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =