شناسایی گلوگاه‌های فساد یکی از اولویت‌های مهم دولت است/ ضرورت شناسایی شیوه‌های جدید پولشویی

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مهم در دولت شناسایی گلوگاه‌ها و بسترهای فساد است، گفت: با توجه به اینکه مفسدین پولشویی از بستر و شیوه‌های جدیدی استفاده می‌کنند، باید این روش‌های جدید شناسایی و با آنها مقابله شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «حسن درویشیان» روز سه شنبه در همایش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که اگر بخواهیم اقتصاد سالم و پویا داشته باشیم یکی از الزامات آن مبارزه با فساد و پولشویی است.

وی افزود: در دولت سیزدهم در ابتدای کار اصول دوازده‌گانه سند پیشگیری و مقابله با پولشویی تدوین و ابلاغ شد و بخشی از آن برگرفته از فرمان رهبر معظم انقلاب است.

رییس دفتر بازرسی رییس جمهور گفت: یکی از اصول مبارزه با پولشویی شفافیت مالی است و همه دستگاه‌ها باید صورت‌های مالی، سود و زیان را اعلام کنند و تقریباً همه شرکت‌ها اطلاعات را در سامانه کدال بارگذاری کردند و یکی از اقدامات بارگذاری اطلاعات اعطای تسهیلات کلان شبکه بانکی بود.

مفسدین از فضای تاریک استفاده می‌کنند

وی با بیان آنکه اگر فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی شفاف نباشد فساد رخ می‌دهد و اصولاً مفسدین از فضای تاریک استفاده می‌کنند، افزود: یکی از اصولی که دولت دنبال می‌کند دولت الکترونیک است و اقداماتی انجام شده، اما باید سرعت یابد و اگر تمام فعالیت‌ها در بستر الکترونیک انجام شود بسیاری از فسادها از بین می‌رود.

رییس دفتر بازرسی رییس جمهور گفت: در سند تحول دولت مردمی نیز بیش از ۸۵ مورد دولت در رابطه با فساد اقدام برای دستگاه‌ها تعریف کرده است.

یکی از اولویت‌های مهم دولت شناسایی گلوگاه‌ها و بسترهای فساد است

درویشیان اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم در دولت شناسایی گلوگاه‌ها و بسترهای فساد است و اگر این گلوگاه‌ها از بین نرود با بخشنامه کاری از پیش نمی‌رود و اگر اراده همگانی برای تحقق این قوانین نباشد اتفاق خاصی نمی‌افتد.

وی بیان کرد: شناسایی بستر پولشویی موضوع مهمی است؛ زیرا مفسدین شیوه و روش‌های جدیدی را استفاده می‌کنند و باید بستر این شیوه‌ها شناسایی شود؛ امروزه یکی از بسترهای پولشویی رمزارز است که باید چاره‌ای برای آن اتخاذ شود.

رییس سازمان بازرسی گفت: یکی از الزامات مبارزه با پولشویی هم‌افزایی و همکاری همه متولیان است و بدون این همکاری مبارزه موثر انجام نمی‌شود و در دولت سیزدهم این هم‌افزایی گسترش یافته، اما نیاز به افزایش تعامل است تا مبارزه موثری در پولشویی داشته باشیم.

مبارزه با فساد امری لازم و مستمر است

درویشیان افزود: تحرکی که در دولت سیزدهم برای مقابله با پولشویی انجام شده قابل تقدیر است و باید اقدامات انجام شده به کشورها دیگر معرفی شود تا دنیا بداند عزم جدی برای مبارزه با پولشویی داریم و بیشترین هزینه را در این زمینه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: مبارزه با فساد امری لازم و مستمر است و باید مبارزه ادامه یابد و شیوه‌های مبارزه با فساد باید به‌روز باشد و متولیان آموزش لازم را دریافت کنند.

کد خبر 66260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =