پنج فروند لندینگ‌کرافت از بندر جاسک به مقصد عمان بارگیری شد

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: پنج فروند لندینگ‌کرافت حامل کانتینر یخچالی به صورت همزمان برای نخستین بار از بندر جاسک به مقصد کشور عمان بارگیری شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمد حسینی تختی روز یکشنبه در این خصوص افزود: این لندینگ‌کرافت‌ها حامل ۶۵ (TEU) کانتینر یخچالی با محموله میوه و تره‌بار به مقصد عمان است.

وی، هدف از بارگیری این تعداد لندینگ‌کرافت را ارتقای سرعت عملیات تخلیه و بارگیری کالا و ایجاد زیرساخت‌های مناسب عنوان و بیان کرد: مهم‌ترین شاخصه افزایش توان عملیاتی در بارگیری این تعداد لندینگ‌کرافت‌ها، اجرای دستورالعمل‌های الحاقی بین‌المللی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از مهم‌ترین مزایای حمل با کانتینر یخچالی به سهولت، سرعت و ایمنی کالا و جلوگیری از فساد آن ذکر و تصریح کرد: در سال‌های اخیر کانتینرها به دلیل ویژگی‌های کاربردی از جمله انعطاف‌پذیری، هزینه پایین، سرعت و ایمنی بالا مورد توجه صاحبان کالا و تجار قرار گرفته است.

محمد حسینی تختی اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۶۴۰ (TEU) کانتینر یخچالی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در بندر جاسک تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته اشت.

کد خبر 65737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =