آمارها نشان دهنده رشد تولید در دولت سیزدهم است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در ۲ سال اخیر با توجه به توان داخلی و شرایطی که در مهار تحریم ها ایجاد شد تولید داخلی در بیشتر حوزه ها رشد کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، بهزاد رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: دولت سیزدهم در شرایطی صنایع کشور را تحویل گرفت که بسیاری از واحدهای موجود در این بخش تحت تاثیر تحریم ها قرار داشتند و افزون بر این به تولید داخلی هم باوری نداشتند به همین دلیل صنایع با کمتر از ظرفیت کار می کردند.

وی اضافه کرد: از جمله این صنایع می توان به شرکت های خودروسازی اشاره کرد که تولید و عرضه خودرو در آنها به حدود یک چهارم رسیده بود و این اتفاق بر روی صنایع وابسته هم تاثیر گذاشته بود.

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در مدت فعالیت دولت فعلی خوشبختانه شاهد رکود نبودیم و بعضا رشد هم داشتیم و آمارها نشان دهنده این رشد در تولید صنایعی مانند خودرو و لوازم خانگی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تقاضای بالای ۲ میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود دارد در حالیکه تولید سالانه از این میزان کمتر است، گفت: تصویب قانون واردات خودروی کارکرده و خارجی از سوی مجلس می تواند به تنظیم بازار و عرضه خودرو و تولید داخلی کمک کند.

رحیمی ادامه داد: امیدواریم با تزریق اعتبارات شاهد راه اندازی و گسترش واحدهای کوچک باشیم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس ادامه داد: بخشی از درآمدهای کشور ما از صادرات غیرنفتی و محصولات پتروشیمی تامین می شود بنابراین همواره تاکید بر رونق و رشد آن داریم.

کد خبر 65672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =