پیگیری اجرای ۱۶ سند همکاری بین ایران و سوریه

در سفر اخیر رئیس جمهوری و هیات همراه به سوریه ۱۶ سند همکاری بین ایران و سوریه به امضا رسید که امروز (دوشنبه)در کمیسیون پیگیری با حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ایران و محمدسامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه، نشستی برای پیگیری اجرای این سندها برگزار شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و سوریه، در جلسه افتتاحیه کمیته پیگیری اسناد و تفاهمات سفر رئیس جمهور کشورمان به دمشق، با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری به سوریه گفت: در این سفر ۱۶ سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید و یکی از اصلی‌ترین وظایف ما در کمیسیون پیگیری برای اجرایی شدن این سندهاست.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: طبق تاکیدات روسای جمهور دو کشور باید هرچه سریع‌تر این تفاهمات را به مرحله اجرا برسانیم.

بذرپاش ضمن قدردانی از سفیران دو کشور گفت: تحول قابل توجهی در پیگیری‌ها و به سرانجام رسیدن پروژه‌ها رخ داده است.

وی به جلسه روز گذشته خود با وزیر حمل‌ونقل سوریه اشاره کرد و گفت: گزارش‌ها حاکی از پیشرفت مناسب در امور و پروژه‌های مشترک بود.

ایجاد تحولات جدید در منطقه پس از سفر تاریخی رئیس جمهور ایران به سوریه

محمد سامر الخلیل وزیر اقتصادی و تجارت خارجی سوریه نیز در این نشست ضمن تشکر از دعوت وزیر راه و شهرسازی و میزبانی شایسته وی، بر تکلیف نهاده شده از سوی رئیس جمهور سوریه برای اجرایی شدن تفاهمات انجام شده در سفر تاریخی رئیس جمهور ایران تاکید کرد.

وی افزود: در این سفر و ملاقات تاریخی میان روسای جمهور ایران و سوریه نقطه تحول جدیدی در روابط اقتصادی و تجاری ایجاد شده است.

وزیر اقتصادی و تجارت خارجی سوریه گفت: شاهد تحولات جدیدی در منطقه هستیم و امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه ملموس برسد.

سامرالخلیل اظهار کرد: تشکیل جلسه پیگیری بعد از تنها دو ماه از سفر رئیس جمهور ایران به سوریه نشان دهنده جدیت ایران در اجرای توافقات مهم میان دو کشور دارد.

وی افزود: شب گذشته جلسه مهمی با وزیر داشتیم و موضوعات مهمی در بسیاری از حوزه‌ها مطرح شد که در حاشیه این جلسات برخی از جزئیات این توافقات اعلام خواهد شد.

گفتنی است، جلسه‌ افتتاحیه کمیته پیگیری اسناد و تفاهمات سفر رئیس جمهور کشورمان به دمشق در اردیبهشت ۱۴۰۲ به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان و محمدسامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه به عنوان رؤسای کمیسیون‌های مشترک اقتصادی دو کشور صبح امروز دوشنبه نهم مردادماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

کد خبر 65584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =