شورای رقابت به جای حمایت از منافع مردم،‌ از گران‌فروشی مونتاژکاران دفاع کرد

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه شورای رقابت به سخنان رییس‌ جمهوری وقعی ننهاده، نگران‌کننده است و وجود چنین شوراهایی سبب شده برخی مسائل کشور بدون راه‌حل باقی بماند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، «جلال رشیدی کوچی» افزود: متاسفانه شوراهای دیگری در حوزه‌های تقنینی و اجرایی در سطح کشور داریم که فراقوه‌ای عمل می‌کنند.

این نماینده مجلس تصریح‌کرد: همین مساله و وجود شوراهایی که پاسخ‌گو نیستند، شاید یکی از ایراداتی است که سبب شده برخی مسائل کشور اینقدر پیچیده شوند و راه‌حلی برای آنها نباشد.

چهارشنبه گذشته (۲۵ تیر)‌ رئیس‌جمهور با بیان اینکه شورای رقابت با چه توجیهی قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش داده است، معاون اول و وزرای اقتصاد و صمت را مأمور بررسی و اصلاح این روند کرد.

رئیس جمهور گفت: اینکه در سال «رشد تولید و مهار تورم» یک بخش بدون اخذ مجوزهای لازم کالاها را گران کند، قابل پذیرش نیست و دستگاه‌ها باید خود را موظف به مقابله با گرانی و تورم بدانند.

با این حال، شورای رقابت در یک اقدام عجیب به جای حمایت از منافع مردم و مصرف‌کنندگان،‌ جانب شرکت‌های مونتاژکار را گرفت و از گرانی محصولات این شرکت‌ها دفاع کرد.

قانون واردات خودرو اجرایی شود

رشیدی‌کوچی ادامه داد: به نظر می‌رسد مسیری که در حال طی کردن آن هستیم، اشتباه است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم موضوع خودرو و «قیمت‌های فضایی» آنها (چه خودروهای وارداتی که تا ۲۰۱۷ وارد کشور شده اند و چه خودروهای مونتاژی که این روزها بحث درباره نحوه قیمتگذاری ‌آنها در شورای رقابت بالا گرفته)، به نفع مردم تمام شود و آحاد جامعه بتوانند از آنها استفاده کنند، باید قانون واردات خودرو (صفر و کارکرده) به درستی عملیاتی و اجرایی و واردات با سود و تعرفه‌های معقول انجام شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: قیمت‌هایی که امروز مونتاژکاران بر خودروهای تولیدی خود می‌گذارند، داد مجلس، دولت و همه مردم را در آورده است و اگر قانون واردات خودرو به درستی اجرا شود، این شرکت‌ها مجبور می‌شوند برای حفظ مشتریان خود، نسبت به کاهش قیمت‌ها اقدام کنند.

کد خبر 65362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =