امضای تفاهم نامه تبادل اطلاعات گمرکی گام بعدی ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با اشاره به امضای یادداشت تفاهم سه جانبه تسهیل ترانزیت بین گمرکات جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان در سال ۱۴۰۱، پیشنهاد داد که گمرکات سه کشور تفاهم نامه ای برای تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی به امضا برسانند تا از تأخیر و معطلی در حمل و نقل کالاها جلوگیری شود.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، کاظم جلالی در دیدار با رئیس سرویس فدرال گمرک فدراسیون روسیه که عصر جمعه با حضور استاندار مازندران برگزار شد، افزود: اگر بتوانیم تفاهم نامه تبادل اطلاعات گمرکی میان سه کشور را به امضا برسانیم، بسیاری از معطلی ها در انتقال کالا در مسیر کریدور شمال – جنوب از میان برداشته می شود.

سفیر ایران در روسیه یادآور شد: تهران و مسکو پیش از این، هشت موافقتنامه رسمی گمرکی در زمینه های همکاری متقابل اداری، تبادل اطلاعات آماری، مبارزه با تخلفات گمرکی، تسهیل ترانزیت، بروز رسانی ارزش گذاری گمرکی، آموزش کارکنان و کریدور سبز گمرکی به امضا رسانده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که تجارت بین ایران و روسیه با امضای موافقت نامه فعالان اقتصادی مجاز تسهیل شود.

جلالی با اشاره به سفر اخیر خود به استان آستراخان روسیه، تقویت تعامل گمرک این منطقه با کنسولگری ایران در آستراخان را با هدف گره گشایی از مسائل موجود را خواستار شد.

سفیر ایران در روسیه با اشاره به بازدید خود از گذرگاه های مرزی در جمهوری داغستان و استان آستراخان، از بهبود فرایندهای گمرکی و تسهیل ورود کالا به روسیه از این مبادی ابراز خرسندی کرد.

جلالی با بیان اینکه روابط ایران و روسیه در دوران طلایی خود قرار دارد و روز به روز در حال گسترش است، گفت: یکی از ابعاد توسعه مناسبات، همکاری های بین استانی در دو کشور است که هیات استان مازندران نیز با این هدف در استان های ولگا گراد و آستراخان حضور یافت و در مسکو نیز توسعه مبادلات تجاری را دنبال کرده است.

در این دیدار، روسلان دیویدف رئیس سرویس فدرال گمرک فدراسیون روسیه و سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران نیز به ارائه دیدگاه های خود در راستای توسعه مناسبات دوجانبه پرداختند.

استاندار مازندران در رأس هیاتی از فعالان اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی این استان در راستای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم مبنی بر تقویت مناسبات با همسایگان به کشور روسیه سفر کرده است.

وی پیش از سفر به مسکو، مذاکراتی با استانداران ولگاگراد و آستراخان در سفر به این استان‌های روسیه داشته و در مسکو نیز با استاندار سامارا روسیه دیدار و درباره توسعه مناسبات دوجانبه گفت و گو کرده است.

کد خبر 65289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =