امکان صادرات ۵ میلیون تنی سبزی و صیفی با کاهش ضایعات

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی اعلام‌کرد که با کاهش یک میلیون تن ضایعات سبزی و صیفی، امکان افزایش صادرات تا حدود پنج میلیون تن از این محصولات وجود دارد.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «علیرضا مهاجر» در جلسه شورای مدیران معاونت امور زراعت این وزارتخانه اظهار داشت: اگر بتوان یک میلیون تن ضایعات سبزی و صیفی کشور را کاهش داد، امکان افزایش صادرات تا حدود پنج میلیون تن و کسب درآمد حدود ۱.۵ میلیارد دلار وجود خواهد داشت.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: طبق برآوردها در این راستا همچنین شاهد صرفه‌جویی معادل حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

وی بر توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، بکارگیری سیستم‌های حمل و نقل یخچال‌دار و عملیات به‌زراعی به منظور کاهش ضایعات محصولات به‌ویژه در حوزه سبزی و صیفی تاکید کرد.

مهاجر تصریح‌کرد: با توجه به ضرورت افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و میزان بالای ضایعات در محصولات کشاورزی به‌ویژه در بخش سبزی و صیفی، برای جلوگیری از ضایعات از طریق مختلف باید در زمینه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، به‌کارگیری سیستم‌های حمل و نقل یخچال‌دار و بسته‌بندی مناسب و همچنین انجام فعالیت‌های به‌زراعی اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 64904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =