ایران راه حل مشکل ترانزیتی کشورهای دنیا است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران به‌عنوان سرزمین فرصت‌های ترانزیتی و لجستیکی، هم به‌عنوان راه و هم راه حل مشکل ترانزیتی کشورهای دنیا است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، مهرداد بذرپاش در مراسم گرامیداشت شهدای هفت‌تیر در مسجد جامع اردستان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور موضوع مسکن است، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی اکنون وارث چند سال نساختن مسکن در کشور است و انباشته شدن تقاضاهای زیاد باعث افزایش قیمت مسکن در کشور شده است و بسیاری از ابزار ساختن مسکن در کشور وجود دارد، ولی ما چند سال ساخت مسکن را متوقف کردیم.

وی گفت: دولت بخشی از ابزارهای ساخت مسکن را در اختیار دارد که با مشارکت مردم بخش زیادی از کاستی‌های مسکن را جبران خواهد کرد. یکی از سیاست‌های وزارت راه باز کردن طرح‌های هادی روستایی است تا زمین‌های بیشتری در اختیار روستاییان قرار بگیرد تا ساخت بیشتری در روستاها اتفاق بیفتد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با پیگیری‌های مسئولان استان اصفهان مشکل زمین در این استان برای ساخت نهضت ملی تا حد زیادی برطرف شده است و به زودی سه شهرک جدید و یک شهر جدید به استان اضافه می‌شود. تأکید داریم تا آنجایی که بشود واحدهای مسکونی به‌صورت تک طبقه و ویلایی ساخته شود.

بازار مسکن یکی از رهاشده‌ترین بازارهای کشور است

بذرپاش با بیان اینکه خودمالکی مسکن، توسعه مسکن روستایی، تکمیل مسکن‌های مهر باقی مانده و دیگر طرح‌های نیمه‌تمام از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن خواهد بود، گفت: با تمام وجود علیرغم انتقادهای ناجوانمردانه‌ای که به بخش ساخت مسکن می‌شود ساخت مسکن را با شتاب بیشتر ادامه خواهیم داد و مطمئناً این مشکل برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازار مسکن یکی از رهاشده‌ترین بازارهای کشور است و هیچ دولتی برای ساماندهی آن وارد نشده است، گفت: در کشور برای بسیاری از اقلام و کالاها قیمت‌گذاری می‌شود، ولی برنامه‌ای برای قیمت‌گذاری مسکن نداریم که یکی از سیاست‌گذاری‌های اشتباه دولت‌ها و مجلس‌های گذشته بوده است.

بذرپاش بیان کرد: اکنون در کشور ساخت مسکن شدت خوبی گرفته است و بازار آن در چند استان کشور از ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است. البته هنوز از وضعیت کنونی راضی نیستیم و نیاز است تا این وضعیت تقویت و ادامه‌دار باشد. متأسفانه برخی از مشاوران املاک در کشور رعایت حال مردم را نمی‌کنند و در قیمت‌گذاری‌های کاذب دخالت می‌کنند.

وی گفت: دولت از این به بعد با مشاوران املاکی که قیمت‌های کاذب را در بازار ارائه می‌کنند برخورد می‌کند و به‌عنوان نمونه در استان اصفهان چند املاکی متخلف پلمپ شده که این بازرسی‌ها بیشتر خواهد شد و باید تلاش کنیم سقف اجاره‌ها در کشور مشخص و تعیین شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در سفر به استان اصفهان بیش از هزار میلیارد تومان طرح که شامل ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۶۰ کیلومتر بود افتتاح شد. همچنین مجوز دستور آغاز هزار میلیارد تومان پروژه‌های جدید در این استان صادر شد.

بذرپاش گفت: یکی از کارهای بزرگ وزارت راه و شهرسازی زنده شدن راه ابریشم خواهد بود که به اندازه نفت برای کشور تولید ثروت خواهد کرد. ایران به‌عنوان سرزمین فرصت‌های ترانزیتی و لجستیکی، هم به‌عنوان راه و هم راه حل مشکل ترانزیتی کشورهای دنیا است. ما باید در کنار موضوعاتی مانند نفت، معادن و مالیات ظرفیت‌های تولید ثروت را برای آیندگان رقم بزنیم که شبکه ترانزیتی و کریدوری یکی از آنها است.

کد خبر 64620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =