نخست وزیر قزاقستان فردا به تهران می‌آید

مدیرکل آسیای میانه، روسیه و قفقاز سازمان توسعه تجارت گفت: همایش فرصت‌های تجاری ایران و قزاقستان با مسئولیت سازمان توسعه تجارت پیش از سفر نخست وزیر این کشور به ایران برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از سازمان توسعه تجارت، «رحمت‌الله خرمالی» اظهار داشت: این همایش با هدف آشنایی شرکت‌های ایرانی و قزاقستانی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر و افزایش حجم تبادلات تجاری میان برگزار شد.

وی با بیان اینکه سرپرستی هیات قزاقی در این همایش را معاون شرکت کازترید بر عهده داشت، افزود: در این همایش شرکت‌های فعال ایرانی و قزاقستانی در حوزه‌های مواد غذایی و کشاورزی (آرد و غلات، نوشیدنی، ماکارونی و پاستا، روغن و مواد غذایی نیمه آماده)، چوب، کابل، متالوژی، واگن و فروشگاه‌های زنجیره‌ای حضور داشتند که ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایشان، آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های اشاره شده اعلام کردند.

خرمالی تصریح کرد: در این همایش به موضوعاتی از قبیل آخرین وضعیت مبادلات تجاری، گسترش همکاری‌های بانکی، توسعه زیرساخت‌های صادراتی و لجستیک و ارتباط گسترده‌تر شرکت‌های ایرانی و قزاقستان پرداخته شد.

وی همچنین، از سفر نخست وزیر قزاقستان به کشورمان در ۶ اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد و برگزاری این همایش پیش از سفر ایشان را فرصت مغتنمی در راستای آشنایی تجار دو کشور دانست.

مدیرکل آسیای میانه، روسیه و قفقاز سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: با توجه به امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و عضویت قزاقستان در این اتحادیه از یک سو و ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوان کشور مذکور برای حضور شرکت‌های ایرانی، بر اهمیت حضور تجار در بازار این کشور تاکید کرد.

کد خبر 62642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =