گفت‌وگو برای توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل هوایی بین ایران و روسیه

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در سفری یک روزه به مسکو با معاون وزیر حمل و نقل روسیه دیدار و درباره گسترش همکاری‌های حمل‌ونقل هوایی گفت‌وگو کرد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از سازمان هواپیمایی کشوری، «محمد محمدی‌بخش» در این دیدار بر توسعه همکاری‌های طرفین در زمینه هوانوردی از جمله افزایش پروازها و ایجاد خطوط پروازی جدید تاکید کرد و خواهان استفاده از ظرفیت‌های گردشگری دو کشور برای افزایش تعداد مسافران هوایی شد.

همچنین «چالیک» معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه همکاری‌های دو کشور در زمینه هوانوردی را بسیار قدیمی و دوستانه خواند و ابراز امیدواری کرد با لغو روادید برای اتباع دو کشور شاهد جهش در تعداد مسافران علاقه‌مند سفر به ایران باشیم.

وی آمادگی شرکت‌های هواپیمایی و همچنین آژانس‌های گردشگری روسیه را برای ایجاد خطوط جدید پروازی به شهرهای مختلف ایران اعلام و خواستار ایجاد مقاصد پروازی جدید در روسیه از سوی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی شد.

برپایه این گزارش، رئیس سازمان هواپیمایی در سفر به مسکو در دیدار با «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه در مورد گسترش مناسبات هوایی بین ایران و روسیه گفت‌وگو و از تلاش برای توسعه مناسبات بخش هوایی دو کشور قدردانی کرد.

همچنین در جلسه‌ای که با مدیر کمیته بررسی سوانح هوایی MAK‌ (کشورهای مشترک المنافع منطقه (CIS)) برگزار شد، مقرر شد زمینه همکاری‌های فنی به‌ویژه بررسی سوانح هوایی و استفاده از زیرساخت‌ها و تجارب این کمیته برای استقرار و بهره‌برداری کارگاه‌های پیشرفته بررسی سوانح فراهم شود. در ادامه پیشنهاد کمیته مبنی بر عضویت ایران در آن حوزه دریافت و مقرر شد سیر مراحل آن مورد بررسی و توافق قرار گیرد.

کد خبر 62274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =