نقش صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در مهار تورم

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) با اشاره به اینکه این مجموعه حامی تولید است، گفت: کارشناسان اقتصادی، هدایت نقدینگی به سمت تولید را بهترین راه عبور از مشکل تورم ارزیابی می‌کنند که صحا می‌تواند به سهم خود نقش ارزشمندی را در این حوزه ایفا کند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محسن نادری‌منش» با صدور پیامی ضمن گرامیداشت سال جدید، به ماموریت‌های این صندوق در سال پیش رو پرداخت.

وی گفت: سال ۱۴۰۲ بار دیگر عنوان تولید به خود گرفت و این نام‌گذاری که به‌مثابه یک دستورالعمل و فرمان از سوی رهبر معظم انقلاب تلقی می‌شود، همانند سال پیش مسوولیت سنگینی را متوجه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته می‌کند.

نادری‌منش بیان‌داشت: سال ۱۴۰۱ به لطف ‌الهی، با تلاش همکاران و اقبال کم‌نظیر صنعتگران حوزه صنایع پیشرفته، سال پُرباری برای این صندوق بود و چه از نظر کمیت و چه کیفیت حمایت‌های شایان توجهی از شرکت‌های فعال در این حوزه به‌عمل آمد که این آغاز راهی پرفراز و نشیب در پیشرفت فعالیت های صحا به‌شمار می‌رود.

وی تصریح‌کرد: امروز اکثر کارشناسان اقتصادی، هدایت نقدینگی به سمت تولید را بهترین راه عبور از مشکل تورم به عنوان یک چالش اقتصادی ارزیابی می‌کنند و در این حوزه فعالیت صحا می‌تواند به سهم خود نقش ارزشمندی را ایفا کند.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به مدد کارشناسان خبره خود در سال پیش رو نیز پیشروتر و پیشگام‌تر از سال گذشته از صنایع پیشرفته که آینده صنعت کشور هستند حمایت خواهد کرد و در این راستا ابتکارات و سیاست‌های نو و به‌روزتری را در دست اجرا دارد.

حمایت مالی و اعتباری از بخش خصوصی و تعاونی در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور انواع ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم و ارائه خدمات کارشناسی، از جمله خدمات صحا است.

کد خبر 62035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =