تخفيف تعرفه‌اي به اعضای همکاري اسلامي  

سازمان توسعه تجارت، فهرست پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران براي اعطاي تخفيف تعرفه‌اي در قالب پروتکل طرح تعرفه‌هاي ترجيحي ميان کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي (PRETAS) که به تصویب هیات وزیران رسیده است را منتشر کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، هيأت وزيران اواسط اسفندماه به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل 138 قانون اساسي فهرست اقلام پيشنهادي ايران برای اعطاي ترجيحات تعرفه‌اي به کشورهاي عضو پروتکل تعرفه‌هاي ترجيحي سازمان کنفرانس اسلامي را تصویب کرد.

این تصمیم در راستای اجراي بند (۴) ماده (۳) قانون تشريفات (پروتکل) طرح تعرفه‌هاي ترجيحي براي نظام ترجيحات تجاري ميان کشورهاي عـضو سازمان کنفرانس اسلامي ( PRETAS )ـ مصوب۱۳۸۹ ـ صورت گرفته است.

فهرست اقلام پيشنهادي ايران برای اعطاي ترجيحات تعرفه‌اي به کشورهاي عضو پروتکل يادشده به شرح جداول پيوست که تأييد شده به مهر دفتر هيأت دولت است، تعيين مي شود.

در جدول تصویب شده 269 ردیف به چشم می‌خورد که 60 ردیف تعرفه‌ای نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

لایحه پروتکل طرح تعرفه‌های ترجیحی برای نظام ترجیحات تجاری میان کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی (PRETAS) بنا به پیشنهاد وزارت بازرگانی در سال 1389 در هیئت وزیران به تصویب رسید و سپس در دی ماه همان سال در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به تصویب رسید.
این پروتکل با اعتقاد به نقش اساسی تجارت در دستیابی به سطح بالاتری از همکاری‌های اقتصادی، گسترش فرصت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری و همچنین بالا بردن سطح رفاه بین کشورهای عضو و تمایل بعضی از کشورهای شرکت کننده برای پیگیری برنامه اختیاری روش کاهش سریع تعرفه‌ها به تصویب رسید.

 

 

کد خبر 6124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =