تراز ۵ میلیارد دلاری بخش کشاورزی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تراز بازرگانی بخش کشاورزی را مثبت پنج میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ذخایر استراتژیک گندم از ۳۰۰ هزار تن در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۶ میلیون تن افزایش یافته و این میزان ذخایر به معنی مقاوم شدن اقتصاد در برابر تکانه های خارجی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تراز بازرگانی بخش کشاورزی را مثبت پنج میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ذخایر استراتژیک گندم از 300 هزار تن در سال 1392 به بیش از 6 میلیون تن افزایش یافته و این میزان ذخایر به معنی مقاوم شدن اقتصاد در برابر تکانه های خارجی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، «محمدباقر نوبخت» افزود: خرید گندم با رشد 68 درصدی از 4/8 میلیون تن در سال 1392 به 8/1 میلیون تن در سال 1394 افزایش یافت. نوبخت وزارت جهاد کشاورزی را موفق ترین دستگاه در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در دو سال گذشته دانست.
وی درباره موفقیت وزارت جهاد کشاورزی در اجرای بند هفتم سیاست های اقتصاد مقاومتی یعنی امنیت غذایی و ذخایر استراتژیک گفت: در سه سال گذشته، بخش کشاورزی همواره رشد اقتصادی مثبت داشت و حتی امسال که رشد اقتصادی بخش خدمات بین صفر و یک و رشد اقتصادی بخش صنعت منفی بود، رشد اقتصادی بخش کشاورزی مثبت شد و این بخش توانست تا پایان سال 1394 به رشد مثبت یک تا 1.5 برسد. معاون رئیس جمهوری اعلام کرد در این مدت، تولیدات کشاورزی در بخش های مختلف 13.5 درصد افزایش داشت.
نوبخت ادامه داد: بخش کشاورزی همسو با اقتصاد مقاومتی و منویات رهبر معظم انقلاب از خروج پنج میلیارد دلار ارز جلوگیری کرده است. سخنگوی دولت اعلام کرد تراز بازرگانی بخش کشاورزی از منفی هشت میلیارد دلار به منفی سه میلیارد و 200 میلیون دلار رسید و افزود: به عبارت دیگر، تراز بازرگانی بخش کشاورزی پنج میلیارد دلار مثبت شد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اضافه کرد: در این مدت با رشد تولید چغندرقند، تولید شکر 300 هزار تن افزایش و واردات این محصول کاهش یافت.

کد خبر 6044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =