تلاش برای بازگشت ارز حاصل از صادرات با قیمت نزدیک به بازار

رئیس سازمان توسعه و تجارت تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با همکاری بانک مرکزی، رفع تعهدات ارزی را دنبال کنیم تا ارز صادرکنندگان با قیمت نزدیک به بازار واقعی به فروش برسد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، علیرضا پیمان پاک در نشست با نمایندگان و فعالان بخش خصوصی و دولتی تجارت در کرمان گفت: برگشت ارز مسأله مهمی است که آن را ابتدا از بانک مرکزی پیگیری و روش‌های برگشت ارز را تسهیل کردیم.

وی ادامه داد: بنا شد که وزارت صمت در این خصوص جدولی ارائه و مهلتی به صادرکنندگان بدهد. اکنون بحث کوتاژ ارزی را با همکاری بانک مرکزی با هدف رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان دنبال می‌کنیم که در این خصوص برای رفع مشکل تعهدات ارزی صادرکنندگان، صرافی‌هایی معرفی می‌شوند.

به گفته معاون وزیر صمت: مجلس وعده داده نیم درصد از عوارض صادرات حذف می‌شود که امیدواریم این اتفاق بیفتد اما ممنوعیت صادرات را طی یک سال و ۲ ماه گذشته نداشتیم و حتی ممنوعیت دام را آزاد کردیم.

پیمان پاک تصریح کرد: بحث عوارض نیز مربوط به محصولات جالیزی است که توسط جهاد کشاورزی گذاشته می‌شود، قانون بورس کالا و عوارض گوجه و پیاز و عوارض پلکانی فولاد را ظرف ۲ ماه لغو کردیم.

کد خبر 59487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =