بیشترین تسهیلات اشتغال در دولت سیزدهم پرداخت شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ۱۰ سال اخیر بیشترین پرداخت تسهیلات اشتغال در دولت سیزدهم رخ داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «محمود کریمی بیرانوند» روز دوشنبه در چهل و هفتمین ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۰ تا کنون، ۱۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی مشاغل خانگی بوده است که امسال سهم تسهیلات مشاغل خانگی سه هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: قانون مشاغل خانگی در سال ۱۳۸۹ تصویب شد که طی این سال‌ها در این دولت بیشترین اعتبارات اختصاص یافت که تسهیلات تکلیفی بانک‌ها با نرخ ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بل بیان اینکه مشاغل خانگی از مهم‌ترین اولویت‌های مردم است، گفت: با توجه به تفاوت و تکثر فرهنگی در کشور و تنوع تولیدات صنایع خانگی و دستی است؛ اما متأسفانه طی چند دهه اخیر تنها سه درصد از کل اشتغال به مشاغل خانگی مربوط بوده است.

بیرانوند با بیان اینکه از ابتدای فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تا آبان ۱۴۰۱، ۳۶۸درصد رشد در صدور مجوز داشتیم، گفت: در زمان عبدالملکی وزیر سابق کار صدور مجوز فعالیت کسب و کار خانگی به دو دسته ثبت محور و تایید محور تبدیل شد و امروز بیش از ۹۵ درصد مجوزهای ما به صورت آنی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از برخط شدن مجوزها در سامانه با استقبال مردم مواجه شدیم گفت: این امر منجر به تسهیلگری در صدور مجوز و مشاغل خانگی شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ۱۸ حوزه از مجوزهای مشاغل خانگی، به سلامت مردم برمی‌گردد که حوزه بهداشت و درمان درباره صدور برخط مجوزها موضع می‌گیرد که در این زمینه جلسه‌هایی برگزار می‌کنیم.

کد خبر 57997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =