تاکید ایران و صربستان بر ضرورت تنظیم موافقتنامه تجارت آزاد

معاون سیاسی وزارت امور خارجه و قائم مقام وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات صربستان بر لزوم توسعه همکاری‌های تجاری و ضرورت شروع مذاکرات کارشناسی برای تنظیم موافقتنامه تجارت آزاد تاکید کردند.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در سفر به صربستان (۱۵ مهر) با اشاره به تجربه مشترک ایران و صربستان در مواجهه با تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه، تحریم‌ها را یک مانع برون زا و مشکلات بروکراتیک را یک مانع درون زا در راستای توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور دانست و بر ضرورت رفع این موانع و انتقال تجارب با استفاده از راهکارهای مناسب تاکید کرد.

علی باقری در ادامه اظهار امیدواری کرد سفر وزیر امور خارجه کشورمان به صربستان و سفر رئیس جمهور صربستان به ایران در آینده نزدیک انجام شود؛ چرا که این سفرها می‌تواند نشانه اراده مقامات بلندپایه دو کشور برای توسعه روابط در تمامی زمینه‌ها باشد.

استوان نیکچویچ، قائم مقام وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات صربستان، نیز با برشمردن ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط اقتصادی، اظهار امیدواری کرد شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی بلافاصله پس از تعیین دولت جدید صربستان برگزار شود. نیکچویچ افزود متاسفانه کیفیت روابط اقتصادی - تجاری با کیفیت مناسبات سیاسی تناسب ندارد.

در ادامه دو طرف بر ضرورت شروع مذاکرات کارشناسی برای تنظیم موافقتنامه تجارت آزاد و بهره گیری از سازوکارهای خلاقانه در راستای گسترش مبادلات و همکاری‌های تجاری بین دو کشور تاکید کردند.

کد خبر 56787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =