تامین سرمایه ۴۰ هزار میلیارد تومانی شبکه بانکی برای شرکت‌های دانش بنیان

تفاهم‌نامه اجرای ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش بنیان به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان با همکاری وزارت اقتصاد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و شبکه بانکی امضا شد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، «سیداحسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرای ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش‌بنیان به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان، اظهار داشت: وجه مهمی از قانون، تامین اعتبار شرکت‌های نوآور است که در سال‌های گذشته مدل‌های متفاوتی برای آن اجرا شد. 

وی افزود: پیکره امروز اقتصاد نفتی، صنعتی و معدنی بدون ایفای نقش شبکه بانکی نمی‌توانست به این شکل باشد و بدون نقش آفرینی شبکه بانکی نمی‌توان به اقتصاد نوآور رسید. 

وزیر اقتصاد با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری شبکه بانکی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی همواره وجود داشته است، اما سرمایه‌گذاری بانک‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و باید از تجارب گذشته بحث مشارکت و همکاری بانک‌ها در سرمایه‌گذاری‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم. 

همچنین در این مراسم «سورنا ستاری» معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: سرمایه‌گذاری مساله‌ای است که همواره در این سال‌ها شرکت‌های نوآور و دانش بنیان با آن مواجه بودند. 

وی افزود: بحث سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان موضوع جدی است و از بانک‌ها خواهش می‌کنم به شرکت‌های فعال در حوزه فناور کمک کنند. 

محسن دهنوی عضو هیات رییس مجلس یازدهم نیز در این مراسم گفت: از شبکه بانکی می‌خواهیم که همواره پیشنهادات خود در بحث سرمایه‌گذاری شبکه بانکی در بخش‌های مختلف را مطرح کنند. 

وی افزود: مهم‌ترین دغدغه ما در امضای تفاهم‌نامه امروز جلوگیری از انحراف مسیر سرمایه‌گذاری شبکه بانکی است و شبکه بانکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌خواهیم نظارت لازم انجام شود.

کد خبر 55754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =