وزارت اقتصاد: ۱۶ همت وام بدون ضامن پرداخت شد

طبق اعلام وزارت امور قتصادی و دارایی، بانک‌های دولتی از بهمن سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بدون ضامن پرداخت کرده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، یکی از اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم، به موضوع برداشتن شرط ضامن برای ارائه تسهیلات خرد باز می‌گردد. این قانون که برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومانی در شبکه بانکی کشور اجرایی شده است، بخش عمده‌ای از موانع برای پرداخت این تسهیلات را از میان برداشته است.

در این زمینه وزارت اقتصاد اعلام کرده است: از ابتدای بهمن ۱۴۰۰ تا پایان تیر امسال بانک‌های دولتی ۱۵ هزار و ۹۳۱ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان به ۴۷۵ هزار و ۴۴۸ نفر تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

باتوجه به ساختار تامین مالی و شکل‌گیری ساختار تسهیلات‌دهی با یک یا دو ضامن، جایگزینی آن با نظام اعطای تسهیلات براساس اعتبارسنجی فرایندی زمان‌بر خواهد بود و در یک دوره زمانی می‌تواند به‌تدریج سهم اعطای تسهیلات براساس اعتبارسنجی را از کل تسهیلات اعطایی افزایش داد. این حرکت بدون الزام قانون و به‌صورت داوطلبانه از سوی وزارت اقتصاد آغاز شد و امید است این روند به‌تدریج به وضعیتی غالب برای انواع تسهیلات بانکی تبدیل شود.

کد خبر 55148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =