چهار میلیون تن کالای اساسی در بنادر ایران موجود است

رئیس کل گمرک ایران گفت: هم اکنون در بنادر ما حدود چهار میلیون تن کالای اساسی موجود است که شامل ۲۵ قلم کالای اساسی از جمله گندم، جو و نهاده‌های دامی می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران در برنامه صف اول شبکه خبر با اشاره به دستورالعمل‌ها و سیاست گذاری‌های انجام شده توسط دولت، اظهار داشت: کالاهای اساسی مورد نیاز کشور تامین شده و مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

مقدسی تصریح کرد: هم اکنون در بنادر ما حدود چهار میلیون تن کالای اساسی موجود است که شامل ۲۵ قلم کالای اساسی از جمله گندم، جو، نهاده‌های دامی و… می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار تن از این مقدار در اسکله‌ها در حال تخلیه و بارگیری هستند و علاوه بر آن حدود ۸۰۰ میلیون تن کالای اساسی در لنگرگاه است که به تدریج وارد اسکله خواهند شد، افزود: تشریفات گمرکی مانند فرایند صدور مجوز، انجام امور آزمایشگاهی، استاندارد و قرنطینه برای این چهار میلیون تن کالای اساسی در حال انجام است.

رئیس کل گمرک با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهای اروپایی، کشورهای منطقه و به نوعی تمام کشورها در تامین کالای اساسی با مشکل مواجه هستند، خاطرنشان کرد: در ایران خوشبختانه با تدابیر انجام شده در بحث تنظیم بازار در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت و اعتبارات اختصاص یافته، کلیه کالاهای اساسی مورد نیاز کشور خریداری می‌شوند.

کد خبر 54929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =