فاطمی امین: تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی با جدیت پیگیری می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح‌های نیمه تمام صنعتی با جدیت پیگیری می‌شود و در این زمینه از ظرفیت های قبلی ایجاد شده برای شتاب بخشی به این نوع طرح‌ها استفاده خواهد شد.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدرضا فاطمی امین روز جمعه در آیین کلنگ زنی پنج طرح صنعتی شیروان اظهار داشت: آمایش صنعت و معدن و آماده سازی زیرساخت های سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور از یکسال گذشته آغاز شده است.

وی گفت: در برخی از شهرها بیش از حد واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری شکل گرفته که مشکلاتی ایجاد کرده و باعث به هم خوردن ترکیب جمعیتی و در نتیجه مشکلات اجتماعی برای خدمات دهی شده است.

وی با اشاره به عملیات اجرایی فاز نخست بزرگترین مجموعه صنعتی فروآلیاژ شمال شرق کشور در شیروان خاطرنشان کرد: این طرح آغازی برای صنعتی شدن دوباره این شهرستان خراسان شمالی است و با سرعت بیشتری ادامه می یابد.

فاطمی امین گفت: اجرای فاز نخست آن در ۲ سال  پیش بینی شده است که با بهره برداری از آن اشتغالزایی خوبی در منطقه ایجاد خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی هم در این آیین گفت: با کمک مسئولان امروز شاهد راه اندازی چرخه برخی از واحدهای تولیدی هستیم.

محمدرضا حسین نژاد خواستار تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی و ایجاد پست برق در این شهرک شد و اظهار داشت: اکثر صنایع با طرح توجیهی و اقتصادی که داشتند در شرایط عادی نتوانستند ادامه فعالیت دهند و اکنون با مشکلات ارزی مواجه هستند که منجر به کم شدن فعالیت و تعطیلی آنها شده که باید ریشه یابی شود تا مشکلات تولید کننده حل و مجدد راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است با کمک های خوب مسئولان شاهد رشد و توسعه و تحویل عظیمی در صنعت شهرستان شیروان باشیم.

نایب رییس کمیسیون اول صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: شیروان در دهه انقلاب با دارا بودن کارخانه قند و الیاف دومین شهر بزرگ صنعتی در خراسان بود.

علی جدی اظهار داشت: اینک کارخانه الیاف تعطیل شده و ظرفیت کارخانه قند به دلیل نبود چغندرقند کافی کاهش یافته که آمار بیکاری این شهرستان در استان بالا است و چهارمین شهر صنعتی خراسان شمالی است.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت های شهرک صنعتی شهرستان با ۵۰ واحد ضعیف است و هنوز پست برق در این شهرک وجود ندارد و به همین علت نیاز است تا دولت نگاه ویژه ای داشته باشد.

امام جمعه شیروان نیز گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر اشتغال، تولید و رفع موانع تولید است و استقلال و آزادی کشور منوط به اقتصاد و فرهنگ قوی است.

حجت الاسلام حسین تکمیلی اظهار کرد: برخی مواقع موانعی که بانک ها ایجاد می کنند مانع تولید می شود و ضرر آن بیشتر است، موانع داخلی باید از بین برود و پس از راه اندازی واحدهای تولیدی آن تولید و اشتغال و امیدی که در خانواده ایجاد شده نباید با تعطیلی بذر ناامیدی ایجاد شود.

وی با اشاره به اقدام خوب دولت در تسریع پروژه های نیمه تمام خاطرنشان کرد: باید پیگیری های جدی پس از آن صورت گیرد و این گلنگ زنی ها به تحول و تغییر خوبی در شهرستان ایجاد شود و منجر به کسبب و کار، اشتغال و رونق شود.

کد خبر 54087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =