همگرایی دولت و مجلس زمانی که به نفع اقتصاد عمومی باشد، سودمند است

یک کارشناس حوزه ارز گفت: همگرایی میان دولت و مجلس تنها زمانی سودمند است که به نفع اقتصاد عمومی باشد وگرنه به جز منافع سیاسی برای افرادی خاص، هیچیک از معضلات موجود در بخش اقتصاد را برطرف نخواهد کرد کما اینکه تا اینجا هم نکرده و صدالبته نتیجه عکس هم داشته است.

میثم رادپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز با اشاره به همگرایی میان دولت و مجلس در حال حاضر، افزود: در طول سال‌های متمادی وجود برخی اختلافات میان عده ای از مسئولان حوزه‌های سیاسی و سهم‌خواهی آنان سبب آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور شد تا جایی که آن نارسایی ها اکنون به مشکلات و معضلات پیچیده ای تبدیل شده‌اند که به راحتی و با یک تصمیم‌گیری ساده و اجرای آن، رفع نمی‌شوند بلکه هر کدام از آنها مانع بزرگی در سر راه ایجاد کرده‌اند که برداشتن خود آنها نیازمند صرف انرژی و زمان و هزینه بسیاری است که در توان دولت نیست.

وی ادامه داد: بهم‌ریختگی و بی‌نظمی اقتصاد در سال‌های متمادی سبب شده بسیاری از افراد به رانت‌های مالی بزرگ برسند و خودشان به غول‌هایی ذی‌نفوذ تبدیل شوند و کار به جایی برسد که اصلاح اقتصاد در مواقع تقابل با منافع آنان باشد و همین موضوع کار را برای دولت‌ها سخت‌تر کند. از آنجا که دولت‌ها حاضر نیستند تبعات و هزینه‌های این مقابله را بپذیرند، عموماً با این شرایط کنار آمده و تصمیمات آنی با بردهای کوتاه‌مدت گرفته‌اند که تنها بتوانند چهره‌ اجتماعی خود را تلطیف کنند.

وی گفت: اقتصاد در همه دنیا حرف نخست را می زند و اقتصاد یک کشور را قدرتمند می کند لذا رفتارهای سیاسی نامطلوب می‌تواند لطمات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور بزند.

رادپور افزود: یکی از مشکلات کشور رانت سیاسی است لذا اگر نگاه مسئولان کشور در مسائل اقتصادی گروهی، سیاسی و جناحی باشد منجر به اجرای طرح‌های اضافه و بی برنامه می شود که فقط به اقتصاد کشور لطمه می زند.

این کارشناس حوزه ارز در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح اقتصاد کشور نیاز به تصمیمات بزرگ و البته اراده مصمم و از خود گذشتگی دولت‌ها داشته و دارد و این دقیقاً همان چیزی است که حتی در دولت فعلی هم نمودهایی از آن دیده نمی‌شود.

کد خبر 54052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =