نبود مشابه ساخت داخلی، شرط وزارت صمت در اعمال معافیت به واردات ماشین‌آلات

مدیرکل صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات تولید وزارت صمت اعلام‌کرد:‌ معافیت حقوق ورودی ماشین‌آلات و خطوط تولیدی، مشروط به نداشتن مشابه ساخت داخل است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سیدمحمدمهدی هادوی» در هفدهمین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران درباره موضوع شرایط تحقق معافیت در حقوق ورودی ماشین‌آلات افزود: در بند «غ» ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی آمده است، معافیت مشمول ماشین‌آلاتی می‌شود که به تشخیص وزارت صمت دارای شرایط لازم هستند و وزارت صمت از سال‌ها قبل اعلام کرده که معافیت حقوق ورودی ماشین‌آلات، مشروط بر این است که مشابه ساخت داخل نداشته باشد.

این مسوول وزارت صمت یادآور شد: در سال‌های اخیر، مشروط کردن معافیت به نبود ساخت داخل، چالش‌هایی به همراه داشته و مشکلاتی از سوی متقاضیان واردات ماشین‌آلات مطرح‌شده است.

وی بیان‌داشت: کیفیت نامطلوب و قیمت بالای ماشین‌آلات داخلی، دیرکرد در زمان تحویل به متقاضی و نحوه اثبات نبود ماشین‌آلات ازجمله این مشکلات است.

هادوی با تشریح مزایای لغو معافیت حقوق ورودی ماشین‌آلات، بیان‌داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی توسعه تولید در همه حوزه‌ها شامل محصول نهایی، قطعات و مجموعه‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات و مواد اولیه از معدن بوده و صنعت ماشین‌سازی نیز صنعت‌ساز و نماد توسعه هر کشور است و وزارت صنعت با تشکیل معاونت ماشین‌آلات و تجهیزات بر حمایت از این حوزه اصرار دارد.

مدیرکل صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات تولید وزارت صمت یادآور شد: البته لغو معافیت نباید موجب تشدید واردات ماشین‌آلات مستعمل شود، زیرا به تولید محصول قابل‌رقابت با محصولات خارجی در منطقه منجر نخواهد شد.

کد خبر 53993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =