نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط افتتاح شد

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط امروز(یکشنبه)در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، این نمایشگاه همزمان با گرامیداشت دهه «تولید و تجارت»(یکم تا دهم تیرماه)همراه با برپایی پاویون ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با حضور "سیدرضا فاطمی امین" وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از امروز به مدت چهار روز کار خود را آغاز کرد.

محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: شرکت های دانش بنیان، تولیدکننده ایده و شیوه های نوین در حوزه های تجارت، صنعت، کشاورزی و غیره هستند.

وی بیان داشت: کشور نیاز به تولید ایده های جدید و شیوه‌های مدرن دارد و می‌توان گفت این فعالیت‌ها سال‌هاست که در کشور شکل گرفته و امروز نیازمند تقویت این فعالیت ها و ایجاد محیطی به منظور تبدیل ایده ها به ثروت برای کشور هستیم.

مرتضوی یادآور شد: طی چند سال گذشته بیشتر مغزهای این کشور را صادر کرده ایم تا محصولات دانش بنیان و ایده‌های نو، اما امروز حرکتی بنیان گذاشته شده که این مغزها و تولیداتشان را در کشور نگه داریم که می تواند زمینه ساز تحولات بزرگی برای کشور باشد.

وی تاکید کرد: این مهم نیاز به آمارسازی و عددسازی ندارد، بلکه نیازمند تولید ثروت و بیش از همه برداشتن موانع از پیش روی شرکت ها و استارتاپ ها است. دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد: باید بتوانیم سرمایه گذاران ریسک‌پذیر داخلی و خارجی را در حوزه ایده های نو جلب و جذب کنیم تا استارت آپ های متعددی با سرمایه های کوچک، متوسط و حتی بزرگ به وجود آوریم.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به حرکت رو به رشد برخی استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان که به ویژه در دوره کرونا در حوزه های تولید و توزیع بسیار به کمک کشور آمد، خاطرنشان کرد: دولت نیز با برداشتن موانع و ایجاد امکانات حداقلی برای شرکت‌ها و صاحبان ایده ها می تواند توسعه کشور در این حوزه را رقم بزند.

کد خبر 53930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =