بازگشت رونق مجدد به بازارها با اجرای واکسیناسیون عمومی در دولت سیزدهم

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: اجرای واکسیناسیون عمومی و کنترل کرونا در دولت سیزدهم باعث شد بازار همه محصولات و خدمات ازجمله محصولات کشاورزی و مواد غذایی به رونق قبل کرونا بازگردد و مردم با آرامش در مراکز عمومی حضور دارند که همین امر در رونق مجدد بازار اثرگذار است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، «قاسمعلی حسنی» درباره تاثیر واکسیناسیون و پایان کرونا در کشور و وضعیت بازار محصولات کشاورزی و مواد غذایی، افزود: شیوع کرونا در جهان و ایران هراس‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی بود تا جایی که همه کشورهای دنیا ازجمله ایران را با مشکل جدی تعطیلی بازار و کسب‌وکارها روبرو کرد.

دبیر کل اتحادیه بنکداران اظهار داشت: به‌طوری که با تعطیلی اغلب کارخانه‌های و مراکز تولید؛ دنیا با کمبود و افزایش چند برابری قیمت محصولات بهداشتی ازجمله دستمال‌کاغذی ، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش روبرو شد، البته ایران از لحاظ بهداشتی کمترین معضل را داشت و به‌سرعت این مشکل طی این مدت برطرف شد.

وی تصریح کرد: ایران  ازلحاظ تامین به موقع الکل، ماسک و محصولات سلولزی همانند دستمال‌کاغذی کارنامه درخشانی در طول مدت شیوع بیماری کرونا در دنیا داشته است.

حسنی گفت: تعطیلی و قرنطینه‌های مستمر در کشور ضربه جدی به کسب‌وکارها بود به نحوی که طی مدت ۲ تا ۲.۵ سال حضور کرونا، شاهد تعطیلی هتل‌ها، رستوران‌ها، باشگاه‌ها، بازارچه‌ها، زیارتگاه‌های دینی و مناسبت‌های مذهبی بودیم، بنابراین مصرف مواد غذایی تا حدودی کاهش یافت اما با این وجود کمترین آسیب متوجه صنف مواد غذایی و محصولات کشاورزی شد.

وی افزود: اجرای واکسیناسیون عمومی و کنترل کرونا در دولت سیزدهم باعث شد بازار همه محصولات و  خدمات ازجمله محصولات کشاورزی و مواد غذایی بیش از گذشته ( قبل شیوع کرونا) رونق بیشتری پیدا کند.

دبیرکل اتحادیه بنکداران بر این باور است که بروز و شیوع کرونا در کشور علاوه بر مضرات؛ مزایای ازجمله ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را منجر شد به‌طوری که طی این مدت کسب‌وکارهای جدید اینترنتی رونق گرفت و اشتغال‌زایی‌های جدیدی را در پی داشت.

وی اضافه کرد: اکنون با افزایش سرعت واکسیناسیون در دولت سیزدهم  و به پایان رسیدن این بیماری، مردم با فراق خاطری آرام در مراکز عمومی ازجمله رستوران‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و بازارچه‌ها و مهمانی‌ها حضور دارند و از شرایط پساکرونایی در کنار یکدیگر لذت می‌برند که همین امر در رونق مجدد بازار اثرگذار است.

کد خبر 53870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =