بهره‌برداری از ۱۸۴ پروژه زیرساختی در دهه تولید و تجارت/ امسال ۲ هزار واحد راکد صنعتی احیا می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بهره‌برداری از ۱۸۴ پروژه زیرساختی در دهه تولید و تجارت در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «علی رسولیان» امروز (چهارشنبه) با بیان این مطلب افزود: این پروژه‌ها در بازه زمانی یکم تیرماه، روز ملی اصناف تا دهم تیرماه، روز صنعت و معدن به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: بزرگ‌ترین شهرک صنفی - تولیدی با اخذ مصوبه دولت آماده بهره‌برداری است که به‌صورت مشارکتی با اصناف آماده شده است.

وی به احیاء حدود ۲ هزار واحد صنعتی راکد در سال گذشته اشاره کرد که به این ترتیب ۱۵ درصد از تعداد واحدهای غیرفعال کاسته شد.

رسولیان بیان داشت: امسال احیاء ۲ هزار واحد راکد دیگر در دستور کار است، از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۶ واحد راکد احیا شده و افزایش ظرفیت ۱۳۴ واحد در دستور کار است.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: ۶۲ درصد واحدهای راکد قابلیت احیا دارند و ۵۷ درصد این واحدها برای احیاء اعلام آمادگی کرده‌اند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۵ ناحیه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره‌برداری، ۸۲ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۹۹ هزار و ۱۶۸ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۹ هزار و ۲۲۱ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۰۷ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۱ هزار و ۲۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

کد خبر 53834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =