رشد ۴۱ درصدی اعطای تسهیلات در سال ۱۴۰۰

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۸۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی و ارزی به مشتریان این بانک اعطا شده که این میزان از رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ برخوردار است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، "رضا ساعدی فر" با اشاره به قراردادهای سپرده­ گذاری فعال سال گذشته این بانک با صندوق توسعه ملی، اظهارداشت: صندوق توسعه ملی در سال ۱۴۰۰ و در قالب قراردادهای سپرده گذاری ریالی، بالغ بر۱۷ هزار میلیارد ریال با هدف کمک به توسعه صادرات غیرنفتی کشور در اختیار بانک توسعه صادرات ایران قرار داده است.

وی افزود: منابع در اختیار بانک توسعه صادرات ایران به بخش­های مختلف اقتصادی اعم از کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، معدن، صنعت، خدمات فنی و مهندسی(تامین برق، آب و گاز، ساختمان، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات)و بازرگانی داخلی و خدمات تخصیص یافته است.

ساعدی فر تامین مالی کوتاه مدت، بلندمدت و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی ریالی را از اولویت های اعتباری بانک توسعه صادرات ایران خواند و افزود: برای این منظور از منابع داخلی بانک، صندوق توسعه ملی، بازار سرمایه و منابع خارجی در دسترس بانک استفاده می ­شود.

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران اذعان داشت: این بانک با هدف اجرای طرح های دارای توجیه صادراتی و درآمد ارزی با اولویت طرح­های نیمه تمام و در دست اجرای بانک، اعطای تسهیلات ارزی از محل منابع بانک را در دستور کار دارد.

وی افزود: بانک توسعه صادرات ایران با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان، ارتقا سیستم اعتبار سنجی این دسته از مشتریان را براساس ظرفیت ها و شاخص های اعتباری دنبال می کند.

کد خبر 53531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =