کمیسیون مشترک ایران و نیجریه؛ فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک

سفارت نیجریه در تهران با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به برگزاری ششمین جلسه کمیسیون مشترک ایران و نیجریه، این رویداد را فرصتی مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک و منابع سرشار دو قدرت منطقه‌ای عنوان کرد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از شاتا (شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران)، براساس اطلاعیه سفارت جمهوری فدرال نیجریه در تهران، ششمین جلسه کمیسیون مشترک ایران و نیجریه قرار است از ۱۶ تا ۱۹ خرداد (۶ تا ۱۰ ژوئن) در تهران برگزار شود.

ریاست هیات نیجریه را وزیر امور خارجه آن کشور «زبیرو دادا» برعهده خواهد داشت و انتظار می‌رود که بیش از ۴۰ نفر از مقامات وزارتخانه‌ها، ادارات و سازمان‌های مختلف در این کمیسیون مشترک شرکت کنند.

قدمت روابط دیپلماتیک ایران و نیجریه به سال ۱۹۷۶ باز می‌گردد، سالی که ۲ کشور اقدام به گشودن سفارت‌خانه در پایتخت‌های یکدیگر کردند. روابط دیپلماتیک میان نیجریه و ایران بسیار دوستانه است و دو کشور از طریق دیدارهای سطح بالا و سایر تعاملات دیپلماتیک، همکاری‌های بسیار خوبی در سطح بین‌المللی و دو جانبه داشته‌اند.

نکته قابل‌توجه این است که باوجود روابط دیپلماتیک دوستانه، تعامل تجاری و بازرگانی قابل‌توجهی میان ایران و نیجریه صورت نگرفته است. اراده قوی دو کشور برای ایجاد رابطه اقتصادی مستحکم منجر به تأسیس کمیسیون مشترک نیجریه و ایران شد که مانند یک پلتفرم واقعی عمل می‌کند که از طریق آن، این ۲ قدرت منطقه‌ای می‌توانند از منابع سرشار و ظرفیت‌های خود بهره‌برداری کنند.

قرار است در ششمین جلسه کمیسیون مشترک نیجریه و ایران موافقت‌نامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم در حوزه‌های مختلف همچون تجارت و سرمایه‌گذاری، ‌ خدمات هوایی دو طرفه و بخش کشاورزی به امضا دو طرف برسد.

کد خبر 53344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =