۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی برای طرح های توسعه ایمیدرو جذب شد

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو اعلام‌کرد: جذب بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی با راهبری ایمیدرو برای طرح های توسعه طی پنج سال محقق شد.

به گزارش روز سه‌شنبه اگزیم نیوز از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «سمیه خلوصی»در نشست رئیس هیات عامل ایمیدرو با فعالان رسانه افزود: افزایش حضور بخش خصوصی در اقتصاد ملی راهبردی است که در سرمایه گذاری ها مورد توجه ایمیدرو قرار دارد.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو، گفت: در حوزه توسعه زیرساخت نیز که در راستای بسترسازی حضور بخش خصوصی انجام می‌شود، ساخت جاده دسترسی و خط انتقال برق برای بیش از ۵۶۰ معدن بخش خصوصی عملیاتی شده است.

وی با بیان آنکه در سال ۹۹ برای ۱۹ معدن و سال ۱۴۰۰برای ۴۸ معدن جاده دسترسی و خط انتقال برق ساخته شد، اظهار داشت: ایجاد جاده دسترسی و خط انتقال برق برای۱۲۰ معدن در سال جاری هدفگذاری شده است.

تکمیل طرح های نیمه تمام
این مسوول ایمیدرو گفت: در سال ۱۴۰۰ با بیش از۷۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری و اشتغالزایی مستقیم حدود ۲ هزار و ۱۸۸ نفر تعداد زیادی طرح تکمیل و اجرا شد.

خلوصی ادامه‌داد: تکمیل یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار طرح در سال ۱۴۰۱ با اشتغالزایی مستقیم نزدیک به سه‌هزار و ۳۷۷ نفر نیز در دستور قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه جذب ۷.۲ میلیارد دلار سرمایه از بخش خصوصی در بین سال‌های ۹۵ تا ۱۴۰۳، گفت: تاکنون ۲.۵ میلیارد دلار طرح از این رقم تکمیل شده است.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو افزود: سال گذشته تعداد ۲۳ فراخوان سرمایه گذاری در معدن و طرح انجام و ۱۵ سرمایه گذار انتخاب شده اند.

افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی

خلوصی گفت: سرمایه صندوق از ۱۴۰ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد تومان در سال های اخیر افزایش یافت و برنامه افزایش آن به پنج‌هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱در دستور کار ایمیدرو است.

وی بیان‌ داشت: از ابتدای تاسیس ایمیدرو (سال ۸۱) ظرفیت تولید فلزات اساسی کشور افزایش قابل ملاحظه داشته است.
خلوصی افزود: ظرفیت تولید فولاد ۵.۴ برابر (از هشت میلیون به ۴۳.۵ میلیون تن)، کاتد مس ۲.۴ برابر (از ۱۹۰ هزار به ۴۵۰ هزار تن) و شمش آلومینیوم ۳.۵ برابر (از ۲۱۶ هزار به ۷۷۰ هزار تن) در مدت یادشده تا سال ۱۴۰۰، افزایش یافته است.

توسعه اکتشاف
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اکتشاف، عنوان کرد: اکتشاف پهنه ها در فازهای شناسایی و پی جویی در استان‌های مختلف کشور با مساحت بیش از ۴۸۹ هزارکیلومتر مربع گستره کشور اجرا شده و ۹۶ درصد آن تکمیل شده است.

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده است.

خلوصی گفت: مجموع هزینه کرد در حوزه اکتشاف بیش از یک‌هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 53113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =