اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از تولیدکنندگان کشاورزی

وزیر جهادکشاورزی از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ‌ ۱۰ تا ۱۵ درصد برای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در مرحله دوم اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از وزارت جهادکشاورزی، «سید جواد ساداتی‌نژاد»در اجتماع بزرگ ۵۰ هزار نفری بسیجیان وزارت جهادکشاورزی و سازمان‌های تابعه که با عنوان(خرمشهرها در پیش است)برگزار شده بود، افزود: یک طرح بزرگ اقتصادی و حساس در شرایط حاضر کشور با مزایای میان‌مدت و بلندمدت برای اقتصاد کشور در حال اجرا است.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به سختی‌های پیش‌روی اجرای این طرح، افزود: با وجود این مشکلات، باید در حوزه اقتصادی کشور این طرح را عملیاتی می‌کردیم، البته مرحله اول این طرح که واریز وجه به‌حساب افراد و آزادسازی قیمت‌ها در کالا بود، انجام ‌شده است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان نیز از وظایف جهادکشاورزی است، گفت: براساس آخرین هماهنگی‌ها با روسای سازمان‌ها در جهاد کشاورزی سراسر کشور، اصلی‌ترین مسئله در تولید بحث تأمین سرمایه در گردش است که تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصد برای این طرح اختصاص داده ‌شده است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه معاونت اقتصادی وزارت جهادکشاورزی در بانک مستقر شده است، گفت: بانک‌های کشاورزی منتخب کشور به‌صورت سه نوبت از امروز تا پایان طرح، استقرار خواهند داشت تا دامداران و تولیدکنندگان دغدغه‌ای نداشته باشند و سرمایه در گردش مورد نیاز آنها تأمین شود.

وی ادامه داد: همچنین تولیدکنندگان می‌توانند نهاده‌های دامی خود را با نرخ نیمایی از سامانه بازارگاه خریداری کنند.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه حفظ امنیت غذایی و تولید مواد غذایی از وظایف اصلی در شرایط کنونی است، تصریح کرد: امروز در دنیا نرخ غذا روبه افزایش است و باید از کشاورزان کشورمان که پای تولید مردم با قدرت ایستاده‌اند، تقدیر کنیم.

وی یادآور شد: تمام قواعد مرسوم برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش مرغداران و پرورش‌دهندگان آبزیان و ماکیان و دام روستایی و عشایری معلق شده تا بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد؛ بتوانیم از این مرحله نیز عبور و تولید پایدار را برای مردم کشور حفظ کنیم.

کد خبر 53100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =