واردات یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن کالای اساسی در سال جاری

میزان واردات کالاهای اساسی به کشور از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران طی دو ماه ابتدایی سال جاری به یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن رسید.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت جهاد کشاورزی،  شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال، در مجموع یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن محصولات راهبردی شامل گندم، برنج و روغن خام برای تأمین نیاز بازار و حفظ ذخایر راهبُردی کشور، خریداری و از طریق ۲۸ کشتی وارد بنادر کشورمان شد.

در این مدت، یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۳۳ تن گندم از سه بندر مهم جنوب ایران در قالب ۲۳ کشتی وارد کشور شده است که سهم بندرعباس از ورود این کالای راهبردی، ۱۱ کشتی به وزن ۵۲۴ هزار و ۹۳۳ تن، سهم بندر امام ۹ کشتی به وزن ۷۷۳ هزار تن و سهم بندر چابهار ۳ کشتی به وزن ۲۰۴ هزار تن است.

براساس این گزارش، در دو ماه اخیر، مجموع وزن انواع برنج خارجی وارداتی به کشور به ۹۱ هزار و ۶۰۰ تن می‌رسد که در قالب سه کشتی از طریق بندر چابهار، بندر بوشهر و بندرعباس وارد کشور شده، ضمن اینکه در همین مدت، دو کشتی روغن خام، جمعاً به وزن‌ ۸۶ هزار و ۴۳۰ تن نیز از بندر امام وارد کشور شده‌اند.

گفتنی است؛ کالاهای وارداتی به کشور بر اساس برنامه حمل‌ونقل شرکت بازرگانی دولتی ایران به مراکز و تأسیسات نگهداری این محصولات در سراسر کشور ارسال می‌شود و سپس بر اساس نیازِ مراکز جمعیتی، برای توزیع به اقصی‌نقاط کشورمان ارسال می‌شوند.

کد خبر 53077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =