برگزاری کنفرانس و نمایشگاه «ایران اسکوکواکس» در تیرماه

اولین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی بین المللی فرصت های همکاری اقتصادی کشورهای عضو، ناظر و شرکای گفت‌وگوی سازمان همکاری شانگهای SCO وهمسایگان ایران روزهای ۱۲ تا ۱۵ تیرماه برگزار می شود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، این نمایشگاه که با عنوان ایران اسکوکواکس را به خود گرفته است یک فرصت همکاری اقتصادی بین ایران و کشورهای عضو است که در زمینه های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، خدمات نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، هوش مصنوعی، بنیان دانش، سایبری، انفورماتیک، دیجیتال برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری این نمایشگاه ۱۲ تا ۱۵ تیرماه و محل برگزاری به نشانی تهران، سالن اجالس سران و مرکز نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب EXIBIRAN (تهران، بزرگراه خلیج فارس) خواهد بود.

بخشی از اهداف ایران از پیوستن به سازمان همکاری شانگهای و برگزاری نمایشگاه فوق عبارت است از:حفظ، ایجاد وگسترش بازار مصرف بزرگ و بادوام برای نفت و صادرات غیر نفتی کشور، برآوردن برخی نیازهای تکنولوژی کشور و مواد اولیه و کازهای واسطه ای مورد نیاز صنایع، بهره گیری از توان و قدرت اقتصاد ی و توانمندی های چین، دادوستد آزاد کار و دستیابی به توافق درباره اعطای امتیازات و معافیت های تعرفه ای، تقویت تجارت با کشورهای آسیای شرقی، بهره مندی از فرصتهای باشگاه انرژی بین کشور های SCO، ارتقای ظرفیت ایران در حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی و ایجاد منافع برای کشور در یک طرح و یک کمربند، تسهیل همکاری در زمینه دارو های خاص و فعالیت های دانش بنیان، افزایش سرمایه گذاری خارجی و فرصت سازی برای جذب منابع موجود در کنسرسیوم بین بانکی SCO و ابتکار عمل برای ایران در ایجاد بانک بین المللی مشترک با حضور کشورهای SCO و همسایگان ایران (گروه ۱۸ + ۸)، شکل گیری منطقه آزاد تجاری با کشورهای عضو SCO و همسایگان ایران و ایجاد سازمان توسعه تجارت بین المللی بین این کشورها(گروه ۱۸ + ۸ ).

محورهای پیشنهادی کنفرانس ایران اسکوکواکس که با حضور ۲۶ کشور عضو سازمان همکاری شانگهای برگزار می شود عبارت است از:

-آینده روشن توسعه همکاری های SCO در کشورهای عضو

-همکاری های مشترک و سرمایه گذاری در توسعه پروژه های نفت و انرژی

-چالش ها و راهکارهای توسعه همکاری های مشترک اقتصادی

-همکاری های تکنولوژیک و صنعتی در حوزه های مختلف: صنعت غذا، دارو، خودرو، فولاد، شرکت های دانش بنیان، هوش مصنوعی، آی تی و ...

مهمترین مزیتی که این رویداد در کنار ارتباطات تجاری برای شما خلق می کند تقویت جایگاه و رتبه بندی شما در اذهان مخاطبان و بهرهمندی از فرصتهای نشست و نفوذ ناخودآگاه برند شما بر ذهن مخاطب است.

کد خبر 52917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =