صالح‌آبادی: ثروت بین‌نسلی در صندوق توسعه ملی باید ارزی باشد

رییس‌کل بانک مرکزی گفت: ثروت بین‌نسلی در صندوق توسعه ملی باید ارزی باشد، یعنی سرمایه‌گذاری طرح‌ها و بازپرداخت تسهیلات به صورت ارزی باشد تا سرمایه صندوق توسعه ملی حفظ شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «علی صالح‌آبادی» روز سه شنبه در دومین همایش علمی صندوق ثروت ملی و عدالت بین نسلی اظهار داشت: نقش صندوق توسعه ملی در کشور به دلیل محدودیت خارجی، مفید و موثر است و بسیاری از پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاری نیازمند منابع ارزی هستند که توسط صندوق تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه درآمد نفتی به حساب صندوق واریز می‌شود، افزود: صندوق باید برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری کند که توجیه‌پذیر و سود ده باشد، همچنین این پروژه‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری ارزی و درآمد ارزی است.

رییس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه تقویت صندوق توسعه ملی حایز اهمیت است، اضافه‌کرد: برخی پروژه‌های که توسط صندوق توسعه ملی تامین مالی شدند به مرحله بازپرداخت تسهیلات رسیده‌اند که باید این بازپرداخت به صورت ارزی باشد و همکاری صندوق و شبکه بانکی در وصول مطالبات الزامی است.

وی گفت: بانک مرکزی به عنوان نگهدارنده حساب‌های صندوق توسعه ملی مصمم است تا تامین مالی مورد نیاز کشور در پروژه‌ها انجام شود البته همانطور که ذکر شد باید در پروژه‌هایی با بازده و عملکرد مناسب باشد.

کد خبر 52863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =