پرداخت ۳۹ درصد تسهیلات شعبه یزد بانک توسعه صادرات به شرکت‌های دانش بنیان

شعبه یزد بانک توسعه صادرات در سال ۱۴۰۰ رقمی بیش از ۸۲۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که از این رقم ۳۲۶ میلیارد تومان (معادل ۳۹ درصد) آن به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، بانک توسعه صادرات در چند سال اخیر اقدامات خوبی را در حوزه اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه ملی آغاز کرده است.

این بانک در سال ۱۴۰۰ در مجموع بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کرد و شعبه یزد نیز با اعطای ۳۲۶ میلیارد تومان از این رقم به شرکت‌های دانش بنیان سهمی بالا از این رقم را به خود اختصاص داد.

محمد بحرینی روز یکشنبه کارشناس اعتبارات شعبه یزد در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز اظهار داشت: نیازهای مشتریان دانش بنیان تنها تسهیلات نیست و برخی از آنها خواستار آن هستند که بانک آنها را به شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی متصل کند؛ برخی دیگر نیز خواهان دریافت تسهیلات نیستند بلکه نیازهایی مانند ال سی داخلی یا صدور ضمانت نامه دارند.

وی درباره نرخ سود تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: در صورتی که شرکت دانش بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شده باشد و بانک از محل منابع ریالی صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۲ درصدی به آنها تسهیلات خواهد داد.

به گفته بحرینی، در صورتی که منابع سپرده ریالی صندوق توسعه ملی موجود نباشد یا باید منتظر بمانند یا اینکه بانک توسعه صادرات از محل منابع خود و با نرخ سود ۱۸ درصد به این شرکت‌ها تسهیلات اعطا خواهد کرد.

حضور بانک توسعه صادرات در رویداد ریورس پیچ سنگ آهن مرکزی ایران

روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه رویدادی با عنوان «ریورس پیچ سنگ آهن مرکزی ایران» در پارک پردیس تهران برگزار شد و نمایندگانی از بانک توسعه صادرات نیز در آن حضور داشتند.

این رویداد با برنامه‌ریزی شرکت سورنا و برای پاسخ به نیازهای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران توسط شرکت‌های دانش بنیان برگزار شده بود.

در این رویداد کارشناسان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نیازهای خود را مطرح کرده و سپس جلساتی دوجانبه با شرکت‌های دانش بنیان داشتند. نمایندگان بانک توسعه صادرات نیز در جلسات برگزار شده آمادگی خود را برای تامین مالی، معرفی توانمندی‌ها، پرداخت تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه و... اعلام کردند.

برخی از شرکت‌های دانش بنیان نیز برای افتتاح حساب به شعب تهران و دیگر شرکت‌ها نیز با توجه به استانی که در آن قرار داشتند، به شعب استان‌های دیگر معرفی شدند.

کد خبر 52803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =