ذخایر کالایی مناسبی در کشور داریم/ برای تأمین مواد اولیه جای نگرانی نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد اصلاح روند تخصیص یارانه‌ها با اعلام اینکه ذخایر کالایی مناسبی در کشور داریم، گفت: مردم در روزهای نخست اجرای طرح بزرگ جراحی اقتصادی و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها از خریدهای هیجانی که سبب التهاب در بازار می‌شود، بپرهیزند.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سیدرضا فاطمی‌امین»در حاشیه نشست مشترک وزرای صمت، جهاد کشاورزی و دادگستری، این جراحی بزرگ اقتصادی و اصلاح پرداخت یارانه‌ها را به نفع مردم دانست و بیان‌داشت: یارانه‌ها به‌جای این‌که به ابتدای زنجیره (واردکنندگان) داده شود به انتهای زنجیره و مردم داده می‌شود که این موضوع در کارآمدی و بهینه‌سازی تولید مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به انجام مطالعات و جلسات تخصصی در اجرای طرح، تصریح کرد: از نظر تأمین مواد اولیه و محصولات نهایی هیچ‌گونه نگرانی نداریم و به‌اندازه کافی ذخایر کالایی (شامل لبنیات و کالاهایی مانند مرغ و تخم‌مرغ و روغن) وجود دارد، اما مهم این است که در روزهای اجرای طرح، التهاب و نگرانی در بازار رخ ندهد.

آرامش مردم و همراهی شبکه توزیع کالا مهم است

وزیر صمت، آرامش مصرف‌کنندگان و مردم را بسیار مهم دانست و یادآور شد: نظام توزیع (شرکت‌های پخش، بنکداران و فروشگاه‌ها و غیره) نیز در این طرح ما را کمک کنند تا مشکلی پیش نیاید.

فاطمی‌امین با اشاره به همکاری‌های بین بخشی در سطح دولت در اجرای طرح، تاکید کرد: با همراهی مردم و کاهش خریدهای هیجانی، التهابات روزهای نخست اجرای طرح نیز مدیریت و کنترل خواهد شد.

وی به رفع مشکل کمبود ماکارونی در تهران و بسیاری از شهرها به‌عنوان نمونه‌ای از مدیریت این روزها اشاره کرد و ادامه‌داد: همان‌گونه که گفته شد در تأمین مواد اولیه و تولید مشکلی نداریم، ممکن است کالارسانی و توزیع دچار اشکال شود که آن‌هم با همراهی مردم حل می‌شود.

کد خبر 52681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =