انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌ وکارهای مجازی لغو شد

انتخابات اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی، با صدور نامه‌ای از سوی دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور تا اطلاع بعدی لغو شد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، انتخابات اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی که قرار بود شهریور سال گذشته برگزار شود، با تصمیم وزارت صنعت و دلایلی که برای تفکیک این اتحادیه به دو اتحادیه «توزیعی» و «خدماتی» داشت، با صدور نامه‌ای توسط «غلامعلی مهدوی» دبیر هیئت عالی نظارت بر صازمان‌های صنفی کشور تا اطلاع بعدی لغو شد.

انتخابات مربوط به این اتحادیه طبق نظر وزارت صنعت باید به شکل دیگری انجام شود، اما اصرار اتاق اصناف برای برگزاری انتخابات و غیرقانونی خواند تفکیک این اتحادیه، باعث بروز کشمکش‌هایی شده است.

انتخابات چند مرتبه به دلایل مختلف به تعویق افتاد و در نهایت امروز با نامه‌ای که از سوی دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف منتشر شد، این انتخابات تا اطلاع بعدی لغو شد.

اتحادیه سراسری کسب و کارهای مجازی اواخر اسفند سال گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود دومین دور انتخابات این اتحادیه ۲۳ فروردین ماه برگزار می‌شود.

از آنجایی که برگزاری این انتخابات در سکوت خبری مورد انجام شده بود، انتقاد بسیاری از فعالان و کاندیداهای این حوزه را در پی داشت.

اولین تاریخ مشخص برای برگزاری این انتخابات، شهریور سال ۱۴۰۰ بود اما به دلیل شروع پیک کرونا، انتخابات به آبان‌ ماه موکول شد. سپس اتحادیه از برگزاری انتخابات در ۲۳ فروردین خبر داد که هیات نظارت بر اصناف اعلام کرد به دلیل همزمانی انتخابات با ماه رمضان، انتخابات در زمان دیگری انجام شود.

تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به ۲ اتحادیه «خدماتی» و «توزیعی»

وزیر صنعت، معدن و تجارت  هفته گذشته با تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه کسب و کارهای مجازی توزیعی و اتحادیه کسب و کارهای مجازی خدماتی موافقت کرد.

با توجه به سیاست‌های وزرات صنعت، معدن و تجارت، مبنی بر تولیت همه فعالیت‌های مربوط به یک دفتر رشته تخصصی توسط همان دفتر و اظهارنظرهای کارشناسی که در این خصوص صورت گرفته است، اعلام شد که اتحادیه کشوری کسب‌وکار مجازی، شامل کسب و کارهایی با دو فعالیت عمده توزیعی و خدماتی است.

تجمیع تمام فعالیت‌های گوناگون کسب‌وکار مجازی در یک اتحادیه از ابتدا به علت کمبود اعضا اتفاق افتاد اما با رشد تعداد فعالان این عرصه در سال‌های اخیر، نارضایتی در خصوص انجام وظایف این اتحادیه و تخلف اعضا رخ داد.

به همین دلیل درخواست پیشنهاد تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه از سوی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت، مطرح و به سرعت مورد موافقت وزیر صمت قرار گرفت.

انتخابات لغو شد

پس از موافقت وزیر صمت با تفکیک این اتحادیه به دو اتحادیه تخصصی، امروز(شنبه) دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور در نامه‌ای اعلام کرد: با توجه به موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت با نامه معاون تجارت و خدمات وزارت متبوع مبنی بر تخصصی نمودن وظایف اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و تفکیک رسته‌های توزیعی و خدماتی کسب و کارهای مجازی، به علت افزایش و رشد فعالان این حوزه، لذا ضمن احترام به داوطلبین محترم و تمامی فعالین و اعضا اتحادیه به اطلاع می‌رساند، جهت انجام تشریفات قانونی موضوع، برگزاری انتخابات اتحادیه مذکور در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه لغو می‌شود.

در این نامه آمده است: دبیرخانه هیأت عالی نظارت مطابق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اسرع وقت تشریفات و مراحل قانونی تفکیک را طی می‌کند، تا با مشارکت حداکثری اعضا این حوزه نوپا و مهم صنفی، انتخابات برگزار و با انتخاب هیأت مدیره اتحادیه‌های تخصصی کشوری، زمینه انجام وظایف قانونی و نظارت بر عملکرد اعضا جهت رشد و پویایی کلیه صنوف و شرکت‌های دانش بنیان فعال در این عرصه، بیش از پیش فراهم شود.

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، در راستای تحقق ماده ۸۷ قانون نظام صنفی و تأکید بر تشکیل اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، فعالیت خود را از آبان سال ۱۳۹۶ به‌ طور رسمی در جهت حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی کشور، تسهیل و تسریع بخشیدن در رشد و توسعه کسب‌وکارها آغاز کرده است.

کد خبر 52557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =