سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت

وزیر نفت با اشاره به امضای ۲۸ قرارداد برای جمع آوری گازهای همراه نفت گفت: جمع‌آوری گازهای مشعل به ارزش حدود یک میلیارد یوروست که طی دو تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت نفت، «جواد اوجی»در حاشیه دیدار با «پیمان جبلی»، رییس سازمان صداوسیما اظهار کرد: در این نشست مجموعه‌ای از دستاوردهای وزارت نفت را در دولت سیزدهم ارائه دادیم که این شامل تأمین سوخت زمستانی در سال ۱۴۰۰ بود.

وی به بهره‌برداری طرح‌های بخش بالا و پایین‌دست صنعت نفت در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها کمک شایانی به اشتغال‌زایی و درآمدزایی در کشور می‌کند.

وزیر نفت درباره سوزاندن گاز همراه نفت گفت: یکی از اقدام‌های خوب وزارت نفت در دولت سیزدهم، امضای ۲۸ قرارداد جمع‌آوری گازهای مشعل به ارزش حدود یک میلیارد یوروست که طی دو تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اوجی ادامه داد: این گازهای غنی که به دود تبدیل می‌شد و محیط زیست را آلوده می‌کرد اکنون به‌عنوان خوراک مجتمع‌های پتروشیمی استفاده خواهد شد و با برنامه‌ریزی انجام‌شده در سال ۱۴۰۱ امیدواریم بقیه گازهای مشعل را تا پایان دولت سیزدهم جمع‌آوری و به این ترتیب کل گازهای همراه با نفت را تعیین تکلیف کنیم.

وی درباره هشت طرح احداث پتروپالایشگاه هم اظهار کرد: طرح احداث پنج پتروپالایشگاه با خوراک نفت خام و سه پتروپالایشگاه با خوراک میعانات گازی در حال انجام است، همچنین وزارت نفت هم ساخت یک واحد پتروپالایشگاهی را با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز در استان هرمزگان به‌عهده گرفته است.

وزیر نفت گفت: ظرف سه تا چهار سال آینده بی‌شک باید ظرفیت پالایشی کشور را افزایش دهیم تا در زمینه تأمین فرآورده‌های نفتی به واردات احتیاجی نداشته باشیم.

کد خبر 52315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =