ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ۱۲۷ درصد عبور کرد

در هشت ماه گذشته از دولت سیزدهم، ضریب نفوذ اینترنت همراه و ثابت کشور با رشد تقریبا ۲۰ درصدی از ۱۲۷ درصد عبور کرده که از این میزان ۱۳.۵ درصد سهم اینترنت ثابت و ۱۱۴ درصد سهم اینترنت همراه است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، توسعه اینترنت همراه و ثابت از جمله وظایفی است که وزارت ارتباطات آن را با جدیت دنبال می‌کند. آماری که اسفندماه از طریق سازمان تنظیم مقررات منتشر شد حکایت از ضریب نفود ۱۲۲ درصدی در کشور داشت.

 مرداد ۱۴۰۰ ضریب نفوذ اینترنت کشور ۱۰۸ درصد بود که از این میزان سهم اینترنت سیار ۹۶ درصد و اینترنت ثابت ۱۲ درصد بوده است که نشان می‌دهد در هشت ماه گذشته حدود ۲۰ درصد به ضریب نفوذ اینترنت کشور افزوده شده است.

همچین در این بازه زمانی ضریب‌ نفوذ تلفن همراه ۱۵۵.۴ درصد، تعداد خطوط منصوبه مجموعه مخابرات ۳۷ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۶۴۶ و تعداد خطوط دایری ۲۸ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۴۱۲ خط بود.   

اکنون بر اساس آخرین آماری که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور منتشر کرده است، ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ۱۲۷ درصد گذشته است.

اکنون تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند در کشور بیش از ۱۰۶ میلیون (۱۲۷ درصد) مشترک است. جزئیات آمار منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند ثابت از ۱۱ میلیون (۱۳.۵ درصد) و اینترنت همراه از ۹۵ میلیون مشترک (۱۱۴ درصد) عبور کرده است.    توسعه تلفن همراه نیز در این بازه زمانی افزایش پیدا کرده و تعداد مشترکین خطوط همراه را به بیش از ۱۴۰ میلیون مشترک (۱۶۶ درصد) رسانده است.

ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ۱۲۷ درصد عبور کرد/ افزایش ۲۰درصدی در هشت ماه دولت سیزدهم

سهم همراه اول از تعداد مشترکین تلفن همراه بیش از  ۷۴ میلیون مشترک، ایرانسل بیش از ۶۰ میلیون مشترک و اپراتو رایتل بیش از پنج میلیون مشترک است. همچنین پوشش جاده‌های اصلی – فرعی – ریلی کشور در حال حاضر ۹۴.۴۲ درصد است.

تعداد اشتراک‌های تلفن ثابت در ایران اکنون ۲۹ میلیون و ۳۸۳ هزار خط دایری است که ضریب نفوذ استفاده از آن را به ۳۴ درصد رسانده است.

اکنون ۵۱ هزار و ۳۷۹ روستای کشور دارای ارتباط (۸۲ درصد) و ۴۷ هزار و ۲۵۱ روستا دارای تلفن خانگی هستند.

ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ۱۲۷ درصد عبور کرد/ افزایش ۲۰درصدی در هشت ماه دولت سیزدهم

کد خبر 52218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =