درخواست شافعی از وزرای اقتصاد و صنعت برای شفاف‌سازی درباره درآمدهای اتاق

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نامه‌های جداگانه به وزرای اقتصاد و صنعت، خواستار انتشار اطلاعات مربوط به منابع درآمدی اتاق ایران طی ۳ سال اخیر شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی در نامه خود خطاب به احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، نوشته است: با توجه به طرح مباحثی با مقاصد نامشخص درباره میزان درآمدهای اتاق ایران در سال‌های اخیر مستدعی است به عنوان گامی جهت شفاف سازی دستور فرمائید سازمان امور مالیاتی نسبت به محاسبه و اعلام میزان درآمدهای اتاق در ۳ سال اخیر اقدام کند.

رئیس اتاق ایران همچنین در نامه خود خطاب به رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، به ارائه توضیحات از سوی اتاق ایران درباره ماخذ و نحوه محاسبه درآمدهای خود همزمان با بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی و ارسال مستندات به کمیسیون تلفیق اشاره کرده و نوشته است: متأسفانه بار دیگر با مقاصد نامشخص مباحثی درباره منابع درآمدی اتاق ایران در فضای رسانه‌ای منتشر شده و اتهامات سنگینی تحت عنوان اختلاس نیز به آن اضافه شده است.

غلامحسین شافعی از فاطمی امین که ریاست شورای عالی نظارت بر اتاق ایران را نیز به عهده دارد، خواسته است به صورت مستقل میزان منابع و مصارف درآمدهای اتاق ایران در ۳ سال اخیر را بررسی و نتیجه را به مراجع ذیربط اعلام کند.

شافعی در هر دو نامه تاکیده کرده است که انتشار عمومی اطلاعات مذکور از نظر اتاق ایران بلامانع است.

متن کامل نامه رئیس اتاق ایران به وزیر اقتصاد به این شرح است:

جناب آقای دکتر سید احسان خاندوزی

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

با عرض سلام، همانگونه که مستحضرید طبق ماده ( ۶۴) قانون  الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰، " ادارات امور اقتصادی و دارایی مکلف می‌باشند هنگام صدور تسویه حسابهای آن دسته از مؤدیان مالیاتی که دارای کارت بازرگانی (حقیقی و حقوقی در بخش های دولتی، تعاونی و خصوصی) می باشند اصل فیش واریزی سه در هزار درآمد مشمول مالیاتی که به حساب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اتاق تعاون ایران واریز گردیده و به تأیید اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن و اتاقهای تعاون رسیده است را دریافت نمایند."

با توجه به طرح مباحثی با مقاصد نامشخص درباره میزان درآمدهای فوق در سالهای اخیر مستدعی است به عنوان گامی جهت شفاف سازی که جزو اقدامات و اهداف ارزشمند حضرتعالی است دستور فرمائید سازمان محترم امور مالیاتی نسبت به محاسبه و اعلام میزان درآمدهای فوق در سه سال اخیر اقدام لازم را مبذول کند. ضمنا از نظر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، انتشار عمومی نتیجه بررسی فوق بلامانع است.

شایسته ذکر است که درباره سایر منابع درآمدی اتاق نیز از وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت که ریاست شورایعالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را بر عهده دارد، درخواست رسیدگی مستقل شده است.

متن کامل نامه رئیس اتاق ایران به وزیر صمت به این شرح است:

جناب آقای دکتر سید رضا فاطمی امین

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و رئیس شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی ایران

با عرض سلام؛ همچنانکه مستحضرید به هنگام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی، مباحثی پیرامون منابع درآمدی اتاق های بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی مطرح شد. اگرچه در آن زمان ضمن بیان توضیحات درباره ماخذ و نحوه محاسبه اینگونه درآمدها، مستندات نیز برای اعضا محترم کمیسیون تلفیق ارسال شد، متأسفانه بار دیگر با مقاصد نامشخص این مطالب در فضای رسانه ای منتشر شده است و اتهامات سنگینی تحت عنوان اختلاس نیز به آن اضافه شده است.

از جنابعالی به عنوان رئیس شورای عالی نظارت درخواست دارد تا اقدام لازم را برای بررسی مستقل درباره میزان منابع و مصارف این نهاد در سه سال اخیر و اعلام آن به مراجع ذیربط مبذول فرمایند. ضمناَ از دیدگاه این اتاق، انتشار عمومی نتایج  بررسی فوق بلامانع است.

کد خبر 52092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =