احیا و فعال‌سازی ۴۵۳ معدن در سال ۱۴۰۰

۴۵۳ معدن کوچک‌مقیاس در سال ۱۴۰۰ احیا و فعال شد. بدین ترتیب مجموع معادن فعال شده از ابتدای طرح احیاء و فعال‌سازی معادن کوچک به ۸۵۲ معدن رسید.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، طبق آمار جدید طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، با تکمیل ظرفیت پروانه‌های بهره برداری معادن فعال شده سال گذشته، بیش از سه‌هزار فرصت شغلی و افزون بر ۲۲.۵ میلیون تن افزایش تولید ایجاد خواهد شد.

همچنین ۲۷ معدن در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ احیا و فعال شد که در صورت تکمیل ظرفیت پروانه بهره‌برداری، منجر به ایجاد اشتغال برای۲۱۰ نفر و تولید بیش از یک میلیون تن ماده معدنی خواهد شد.

از سوی دیگر تعداد معادن احیا شده از ابتدای طرح به ۸۵۲ معدن رسیده است که این تعداد معدن، قابلیت ایجاد شغل برای ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر دارد.

نهضت فرآوری و بهره‌وری در معادن کشور در دوم مهرماه سال ۹۶ آغاز به‌کار کرد و در ۲۴ بهمن‌ماه همان سال، تفاهم‌نامه طرح احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس منعقد شد.

مهمترین هدف این طرح، فعال‌سازی معادن کشور است که نتیجه آن افزایش تولید و اشتغال به‌ویژه در مناطق محروم با محوریت توسعه و حمایت از اکتشاف و بهره برداری از ظرفیت معادن غیرفعال و قابل توسعه در کشور با استفاده از سرمایه بخش خصوصی خواهد بود که با استراتژی‌های کلان اقتصاد مقاومتی، ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تطابق دارد.

شناسایی فرصت‌های کوچک معدنی برای سرمایه‌گذاران در بخش­های مختلف کشور، استفاده از فناوری جدید برای فرآوری معادن با عیار پایین­تر، استفاده بهینه و به‌کارگیری پتانسیل، ظرفیت­ها و توانایی­های علمی- اجرایی موجود و تاکید بر تامین نیاز داخلی و صادرات محصول مازاد بر نیاز داخل، سایر اهداف این طرح را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 52080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =