پرداخت تسهیلات بانکی به زنجیره تولید فقط با صورتحساب‌های الکترونیکی

با پیشنهاد وزارت صمت و موافقت بانک مرکزی مقرر شد از ابتدای اردیبهشت ماه متقاضیان تسهیلات در هفت استان به صورت پایلوت و در پنج صنعت منتخب الزاما دارای صورت حساب الکترونیکی از سامانه جامع تجارت باشند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، روز شنبه اجرای دقیق و عملیاتی «طرح تأمین مالی زنجیره تولید» به منظور حمایت عملی از رونق تولید، اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی پایدار در نشست مشترک رئیس‌کل بانک مرکزی، وزیر صمت و مدیران عامل بانک های منتخب مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، با پیشنهاد وزارت صمت و موافقت بانک مرکزی مقرر شد از ابتدای اردیبهشت ماه متقاضیان تسهیلات در هفت استان به صورت پایلوت و در پنج صنعت منتخب الزاما دارای صورت حساب الکترونیکی از سامانه جامع تجارت باشند.

در همین زمینه مصطفی قمری‌وفا، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی جزئیات بیشتری از مصوبه بانک مرکزی و وزارت صمت را منتشر کرد.

به گفته قمری‌وفا، با پیشنهاد وزارت صمت و موافقت بانک مرکزی مقرر شد از ابتدای اردیبهشت ماه متقاضیان دریافت تسهیلات مرتبط با تامین مالی زنجیره تولید در هفت استان به صورت آزمایشی (خراسان رضوی، فارس، یزد، تهران، آذربایجان شرقی، مرکزی و خوزستان) و در پنج صنعت منتخب (صنعت غذایی، لوازم خانگی، تایر، قطعات خودرو و مصالح ساختمانی)، الزاما باید دارای صورتحساب الکترونیکی باشند.

وی افزود: در مرحله دوم از ۱۵ اردیبهشت در تمام استان های کشور این الزام برای آن صنایع عملیاتی می‌شود و در گام سوم و از ابتدای خردادماه تمامی صنایع برای استفاده از تسهیلات مرتبط با تامین مالی زنجیره تولید باید دارای صورتحساب الکترونیکی از سامانه جامع تجارت باشند.

کد خبر 52031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =