آغاز اجرای طرح سنجش کیفیت کالا و خدمات در استان تهران

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: طرح اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره‌گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر، در استان تهران آغاز شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از اداره‌کل استاندارد استان تهران، عباس نوری با اشاره به اینکه سنجش نرخ کیفیت، مطابق بند ۱۸ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: این طرح در استان تهران، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید بزرگ، با توزیع و تکمیل حدود ۳۰۰۰ پرسشنامه در حال اجراست و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی‌ها، به مراجع ذی‌ربط و عموم مردم گزارش داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران در خصوص چگونگی تدوین و اجرای طرح سنجش نرخ کیفیت کالاها و خدمات، توضیح داد: بر اساس مدل‌های موجود برای شاخص‌های ملی اقتصادی کلان، ۴۰ کالای مهم سبد مصرفی خانوار ایران (بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران و بانک مرکزی)، در حوزه‌های صنایع غذایی، فلزی و غیرفلزی، برای سنجش نرخ کیفیت کالاها تعیین و بر اساس مدل تدوین‌شده در گروه سنجش نرخ کیفیت کالا، اجرا شد.

وی گفت: در سال جاری اجرای طرح مذکور در استان تهران با بیشترین حجم نمونه در سطح کشور (۲۰ درصد از کل کشور) از طریق استقرار پرسشگران در مناطق مختلف و با هدف در نظر گرفتن سه سطح معیشتی و اقتصادی مرفه، متوسط و متوسط به پایین در حال اجراست.

کد خبر 52016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =