صادرات بیش از ۱.۲ میلیارد دلار کالا از استان مرکزی در سال ۱۴۰۰

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۷۰ تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار طی سال گذشته از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، اسماعیل حسینی اظهار داشت: صادرات استان در یکسال گذشته یک میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۷۰ تن به ارزش یک میلیارد و ۲۲۹ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۳۳ دلار  به مقصد ۱۰۱ کشور جهان از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و ازبکستان صادر شده است.

وی افزود: صادرات این کالاها از استان سال گذشته نسبت به ماقبل آن، از نظر وزنی ۶ درصد کاهش، از نظر ارزش ۳۴ درصد افزایش و از نظر تعداد ۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: از جمله کالاهای صادر شده از استان در این مدت انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن‌های سنگین و سبک، شمش آلومینیوم، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مصنوعات پلاستیکی و یکبار مصرف، مصنوعات شیشه‌ای و بلوریجات، مقاطع فولادی، دستمال کاغذی و کاشی و سرامیک بوده است.

حسینی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۴۳ هزار و ۴۰۱ تن کالا به ارزش ۴۹۵ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۹۲۰ دلار به استان مرکزی وارد شده که این میزان واردات نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از نظر وزنی ۷ درصد کاهش، از نظر ارزشی پنج درصد افزایش و از نظر تعداد ۹ درصد کاهش داشته است.

وی مبدا کالاهای وارد شده را ۵۰ کشور جهان عنوان و بیان کرد: مواد اولیه تولید، پوشک، پاکت آبمیوه و متعلقات، ماشین آلات، اجزا و قطعات، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی، مفتول فولادی، کویل آلومینیوم و مواد اولیه بهداشتی از جمله کالاهای وارد شده به استان مرکزی در سال گذشته بوده‌ است.

کد خبر 51864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =