نیجریه: اوپک هیچ ظرفیت مازادی برای افزایش تولید نفت ندارد

وزیر نفت نیجریه اعلام کرد اگر قرار به افزایش تولید باشد، اوپک اولین گروهی است که تولید خود را بالا می‌برد. اما متأسفانه این ظرفیت در بیشتر کشورهای اوپک وجود ندارد.

به‌گزارش اگزیم‌نیوز از خبرگزاری آناتولی ترکیه، تیمیپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه اعلام کرد اوپک هیچ ذخایر مازادی برای بالا بردن تولید نفت خام بیشتر از آنچه امروز تولید می‌کند ندارد.

وی گفت: «چیزی با عنوان باز کردن شیر نفت در حال حاضر وجود ندارد. باید یک ذخیره مازادی وجود داشته باشد که آن را به بازار بیاوریم. تولید اضافی نفت احتیاج به سرمایه‌گذاری بسیاری دارد».

بسیاری از تولیدکنندگان اوپک از جمله نیجریه با بیشترین ظرفیت خود در حال تولید هستند.

سیلوا اضافه کرد: «اگر قرار به افزایش تولید باشد، اوپک اولین گروهی است که تولید خود را بالا می‌برد. اما متأسفانه این ظرفیت در بیشتر کشورهای اوپک وجود ندارد».

وزیر نفت نیجریه گفت اوپک از قیمت بالای نفت راضی نیست چون نمی‌خواهد مشتریانش آسیب ببینند، اما این گروه نمی‌تواند نفت بیشتری تولید کند.

طبق گفته‌یجف کوری، سرپرست بخش تحقیقات کالای گلدمن ساچز، تولیدکنندگان نفت با مشکلات وسیعی در عرضه مواجه شده‌اند. تمام تولیدکنندگان به‌جز عربستان و امارات کمتر از سطح تولید خود در ۲۰۲۰ تولید می‌کنند.

ائتلاف اوپک پلاس در ماه فوریه بسیار پایین‌تر از هدف خود نفت تولید کرده بود. تولید این گروه در فوریه ۱ میلیون بشکه در روز پایین‌تر از کل سهمیه این ائتلاف بود و میزان پای‌بندی آن به قرارداد اوپک پلاس به ۱۳۶ درصد رسید.

عراق به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک در ماه مارس تنها ۴.۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که بسیار پائین‌تر از سهمیه آن طبق قرارداد اوپک پلاس بود.

نشانه‌هایی از کاهش تولید نفت روسیه هم به‌عنوان یکی از شرکای اصلی اوپک در قرارداد اوپک پلاس، در هفته‌های اخیر دیده می‌شود.

کد خبر 51802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =