۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
زغال سنگ اهرم اصلی تولید فولاد کشور

دبیر کمیسیون معدن خانه صنعت و معدن گفت: اهرم اصلی تولید فولاد در کشور، زغال سنگ است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، شهرام شریعتی افزود: عمده مصرف زغال سنگ در کشور برای صنایع فولاد است و با توجه به اینکه امسال باید ۵۵ تن فولاد در کشور تولید کنیم، نیاز ما به زغال سنگ بیش از پیش ضروری است.

وی ادامه داد: کشور ما از جمله کشورهای تولید کننده زغال سنگ در دنیا است، اما با توجه به جلوگیری از صادرات این محصول و توسعه واردات آن، ایران در حال حذف از فهرست کشورهای تولیده زغال سنگ در دنیاست.

به گفته دبیر کمیسیون معدن خانه صنعت، معدن و تجارت در صورت ادامه واردات زغال سنگ، دیگر صادر کننده آن نخواهیم بود و خودمان را از چرخه تولید زغال سنگ بین کشورها حذف می‌کنیم.

شریعتی زغال سنگ را کالایی راهبردی دانست و افزود: هم اکنون ذخیره سنگ آهن ما در حال اتمام است، زیرا تولید جدید نداریم و هرچه بوده از اکتشافات قدیم است ضمن اینکه زغال سنگ نیز در این شرایط قرار دارد.

دبیر کمیسیون معدن خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به نیاز فولاد کشور به زغال سنگ، باید با اکتشافات جدید در معادن زغال سنگ و توسعه صادرات، میزان تولید را افزایش دهیم و با و تصمیمات درست برای همه اکتشافات از جمله زغال سنگ از کشورهای تولید کننده محصولات معدنی، عقب نمانیم.

کد خبر 51720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =