رشد ۷.۶ درصدی تولید لوازم‌خانگی بزرگ تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۰

تولید لوازم‌خانگی بزرگ از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن‌ماه با رشد ۷.۶ درصدی در هم‌سنجی با سال ۹۹ به چهار میلیون و ۵۸۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز مطابق آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۱۱ ماهه سال ۹۹ تعداد پنج میلیون و ۱۹۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه لوازم ‌خانگی بزرگ شامل تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین لباس‌شویی و کولر آبی در کشور تولید شده بود.

برپایه این آمارها در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ تولید تلویزیون با رشد ۱.۹ درصدی به یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

این در حالی است که تولید تلویزیون تا پایان دی‌ماه با افت همراه بود که کارشناسان دلیل اصلی آن را بحران جهانی میکروچیپ‌ها و محدودیت‌های موجود بر سر راه این قطعه عنوان می‌کردند.

به گفته «محمدرضا شهیدی»دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور، با وجود مشکلات به‌وجود آمده به‌ویژه در تامین میکروچیپ‌ها که در ماه‌های گذشته به یک معضل جهانی تبدیل شده بود، تامین قطعات هرچند به سختی انجام شده و تولید تلویزیون با پشت سرگذاشتن عقب‌ماندگی ماه‌های گذشته، با رشد همراه خواهد شد.

برپایه این گزارش، تا پایان بهمن‌ماه پارسال ۲ میلیون و ۴۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه یخچال و فریزر توسط کارخانجات داخلی تولید شد که حاکی از رشد ۷.۳ درصدی است.

تولید ماشین لباس‌شویی نیز با ثبت رشد ۲۱.۴ درصدی به یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید.

با این حال، تولید کولر آبی در این مدت با کاهش همراه بود، به‌طوری که با ثبت افت ناچیز یک دهم درصدی در مقایسه با ۱۱ ماهه ۹۹ به یک میلیون و ۵۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه رسید.

کد خبر 51684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =