ظرفیت ۲۷ میلیارد دلاری تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات تولید در کشور

رئیس دفتر صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات تولید وزارت صمت، گفت: تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات تولید در داخل حدود سه میلیارد دلار است و با توجه به نیاز ۲۷ میلیارد دلاری کشور در این خصوص، می‌توان با دانش‌بنیان کردن این حوزه، بهره‌گیری از ظرفیت‌های تولیدی را افزایش داد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت،  «سیدمحمدمهدی هادوی» در گردهمایی مدیران ارشد این وزارتخانه تأکید کرد: توسعه صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات تولید در کشور با اولویت نفوذ فناوری پیشرفته، نوآوری و ارتقای کیفیت در تولیدات این حوزه دنبال می‌شود.

وی با بیان این‌که صنایع ماشین‌سازی مبنای توسعه سایر صنایع و معیار سنجش صنعتی بودن کشورها است، اعلام کرد: سرمایه‌گذاری در صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات تولید در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، جزو اولویت‌های نخست است و این مهم باید در کشور ما نیز مورد توجه قرار گیرد.

هادوی در ادامه تکمیل زنجیره ارزش صنعت ماشین‌سازی، بهبود رقابت‌پذیری تولید ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، توسعه بازارهای داخلی و خارجی، توسعه و تعمیق ساخت داخل و تجمیع تقاضا و تأمین مالی و پشتیبانی از توسعه ساخت داخل ماشین‌سازی و تجهیزات را به عنوان راهبردهای پنج‌گانه وزارت صمت در حوزه ماشین‌سازی و تجهیزات تولید برشمرد.

رئیس دفتر صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات تولید وزارت صمت از هدف‌گذاری برای کاهش سالیانه ۱۵۰ میلیون دلاری واردات ماشین‌آلات و تجهیزات تولید به کشور با جایگزینی ساخت داخل، خبر داد و افزود: این هدف در قالب سند ساخت‌محور توسعه ماشین سازی و تجهیزات تولید، دنبال می‌شود و تأمین این نیاز از محل ساخت داخل با اولویت افزایش سالیانه ۱۵ درصدی ظرفیت موجود، انجام می شود.

کد خبر 51601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =