جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۵۰۰ میلیون دلاری در قرارداد توسعه لایه نفتی پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: قرارداد توسعه، تولید و ازدیاد برداشت از لایه‌ نفتی میدان پارس جنوبی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار با یکی از شرکت‌های معتبر بین‌المللی و شرکت تاسیسات دریایی امضا شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در شبکه خبر تلویزیون با اشاره به انعقاد قرارداد توسعه، تولید و ازدیاد برداشت از لایه‌ نفتی میدان پارس جنوبی در شرایط تحریم اظهار داشت: این قرارداد به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار با یکی از شرکت‌های معتبر بین‌المللی و شرکت تاسیسات دریایی امضا شده است.

وی افزود: حدود یک میلیارد دلار ارزش بهره‌برداری از این قرارداد در طول ۲۰ سال بوده و ۵۰۰ میلیون دلار نیز اصل سرمایه‌گذاری صورت می گیرد.

خجسته‌مهر گفت: در این قرارداد برای اولین بار از حفاری‌های افقی با تکنولوژی‌های نوین در سطح بین‌المللی استفاده می‌شود و همچنین تزریق آب یکی از روش‌های ازدیاد برداشت که برای اولین بار در این میدان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اصلاح شناور پالایشگاهی و همچنین تکنولوژی‌های دیگری که قصد جذب آنها را در طول ۴ سال داریم و همچنین مدل مخزنی و مطالعه جامع مخزنی نیز در این قرارداد مدنظر قرار گرفته است.

قرارداد توسعه این میدان به مدت ۲۰ سال و در چارچوب قرارداد جدید بالادستی مذاکره و نهایی شده است، طرف قرارداد موظف است تمام منابع مالی لازم به‌منظور اجرای طرح شامل هزینه‌های مستقیم سرمایه‌ای، هزینه‌های غیرمستقیم و هزینه‌های بهره‌برداری را تأمین کند. بدین ترتیب وزارت نفت دولت سیزدهم موفق به جذب سرمایه‌گذاری خارجی در شرایط تحریم شد.

کد خبر 51397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =