غضنفری: روند اعطای وام به فعالان گردشگری تسهیل شد

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره تسهیل روند اعطای وام به متقاضیان نسبت به گذشته، گفت: اکنون برای سرمایه در گردش فعالان صنعت گردشگری و طرح‌های مرمت آثار میراث‌فرهنگی و تولید صنایع‌دستی تسهیلات اعطا می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، مهدی غضنفری درباره اعطای تسهیلات به فعالان صنعت گردشگری اظهار داشت: در صندوق توسعه ملی از منابع ریالی به ۱۰ حوزه، تسهیلات پرداخت می‌کنیم که بیشتر در حوزه صنعت و صادرات است، اما در کنار آن حوزه های گردشگری و فناوری نوین و کشاورزی هم در نظر گرفته شده است.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته و کاهش تقاضای سفر باعث رکود و توقف فعالیت صنعت گردشگری از جمله هتل‌سازی و توسعه تاسیسات و فضاهای گردشگری شد، در این مدت بسیاری از طرح‌های گردشگری توان تامین منابع از درآمدی خود طرح را نداشتند. بنابراین با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی (عزت‌الله ضرغامی) توافق کردیم به کمک منابع بانکی و منابع ارزان‌قیمت صندوق توسعه ملی، ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار فعالان این حوزه‌ها قرار بدهیم.

وی توضیح داد: از طرفی در این توافق نسبت به گذشته روند اعطای وام را تسهیل کردیم. در گذشته تسهیلات فقط به احداث تاسیسات گردشگری پرداخت میشد، ‌اما در دوره جدید محدودیت‌ها برداشته شده و برای سرمایه در گردش فعالان گردشگری و حتی بخشی هم به طرح‌های مرمت آثار میراث‌فرهنگی و تولید صنایع‌دستی تسهیلات اعطا می‌شود.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: قرار شد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، متقاضیان را مشخص کند، همچنین بانک‌های عامل نیز تعیین شوند تا بتوانیم وام پرداخت کنیم یا بدهی‌های تسهیلات گذشته آنها استمهال شود.

غضنفری گفت: در گام اول اعطای تسهیلات را با ۲ هزار میلیارد تومان به صورت سهم مساوی ۵۰ درصد صندوق و ۵۰ درصد از بانک‌های عامل شروع کردیم، که در آینده این منابع افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری در دوران کرونا به شدت آسیب دید در حالی که می‌تواند یکی از منابع تامین درآمد کشوری باشد، امیدواریم با نگاه جدید وزیر میراث فرهنگی، این صنعت توسعه بیشتری یافته و گردشگران بیشتری به ایران سفر کنند و سفرهای داخلی افزایش یابد.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی بیان کرد: همه امید فعالان صنعت گردشگری از هتل‌داران و صاحبان تاسیسات گردشگری از بوم‌گردی‌ها تا مراکز اقامت و پذیرایی به سفر و گردشگری است، باید با افول کرونا تشویق کنیم مردم سفر بروند تا هم فشارها و استرس‌های ناشی از بحران کرونا تخلیه شود و هم اقتصاد گردشگری رونق بگیرد.

کد خبر 51335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =