تامین مالی ۲۰ هزار میلیارد ریالی شرکت های دانش بنیان و نوآور حوزه نفت توسط بانک توسعه صادرات

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از انعقاد قرارداد مشترک بین وزارت نفت و این بانک خبر داد و گفت: براساس این قرارداد بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت­ های دانش ­بنیان و نوآور حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اختصاص می یابد.

 به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر سیدعلی حسینی اظهار داشت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از این تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ (منابع حاصل از صرفه جویی انرژی)و ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر از محل منابع بانک توسعه صادرات تامین می شود.

وی یادآور شد: تسهیلات یادشده با نرخ ۹ درصد در سال، در قالب سرمایه در گردش و طرح به ترتیب در دوره بازپرداخت یک و پنج ساله به شرکت های دانش بنیان صادرات محور حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اعطا خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که ۶۰ درصد از تسهیلات تلفیقی توافق شده ذیل این قرارداد، به سرمایه در گردش و ۴۰ درصد به تکمیل طرح ها تخصیص می یابد، گفت: شرکت­های دانش بنیان خواستار این تسهیلات باید معرفی نامه وزارت نفت را به بانک ارایه دهند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در پایان از آمادگی ارائه تسهیلات در حداقل زمان به متقاضیانی که پرونده اعتباری خود را تکمیل کرده و امور مربوط به آن را انجام داده اند، خبر داد.

کد خبر 51197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =